Rabu, 18 Oktober 2017

Guan Eng Sokong Wan Ji Serang & Hapuskan Kesultanan Melayu ?

 
 


Keputusan Lim Guan Eng bersetuju melantik Wan Ji Wan Hussin yang mempunyai rekod lama yang berusaha menghapuskan kesultanan Melayu sebagai pegawai penerangan Ketua Menteri Pulau Pinang mengesahkan bahawa DAP bercita-cita untuk membentuk Negara Republik Malaysia.

“Jumaat lepas, hanya dua minggu selepas pelantikan Wan Ji sebagai pegawai penerangan, anak muda itu ditahan oleh polis di bawah Akta Hasutan 1948 kerana menghina Institusi Monarki.

“Menurut sumber, bapa berusia berusia 35 tahun itu telah memainkan peranannya pada tahun 2013 dengan mengatakan bahawa beri masa kepadanya untuk memansuhkan Institusi Monarki di Malaysia untuk memberi laluan kepada sistem Republik.

“Ia memberitahu anda bahawa Guan Eng mungkin sebenarnya sedang menganjurkan satu agenda rahsia untuk menjadikan Pulau Pinang menjadi sebuah republik yang berdaulat.

“Untuk meyakinkan umat Islam bahawa kesultanan tidak relevan dalam zaman moden Malaysia, Ketua Menteri telah mengambil telah seorang pendakwah dari Kelantan (Wan Ji) yang percaya bahawa orang Melayu hidup lebih baik tanpa Raja..,” ulas The Third Force.

Walau bagaimana pun The Third Force berpendapat DAP hanya bermain politik ular berkepala dua apabila membiayai seorang yang anti sistem monarki, namun dalam masa sama memuji Sultan Johor, Sultan Ibrahim Ibni Almarhum Sultan Iskandar.

“Ideologi anti-Monarki Wan Ji juga bermaksud bahawa dia tidak mempercayai kemampuan raja-raja untuk membimbing umat Islam dalam hal-hal tadbir Islam.

“Menariknya, penangkapan Wan Ji berlaku selepas beberapa hari Zamihan Mat Zin ditahan kerana menghina Sultan Johor atas keputusan baginda melarang perniagaan orang Islam sahaja yang boleh beroperasi di negeri itu.

“Beberapa pemimpin DAP memuji baginda yang mengambil pendirian tegas terhadap fanatik agama, (tetapi) mereka (DAP) dengan sengaja lupa menyebut bahawa Guan Eng telah mengupah seorang anti-Monarki untuk bertindak sebagai hati nuraninya terhadap kebijaksanaan masyarakat Islam.

“Di satu pihak, DAP percaya bahawa Sultan Johor mempunyai hak untuk menilai mengenai sistem tadbir urus Islam dan memuji baginda kerana mengambil pendekatan liberal.

“Dari sudut lain pula, pemimpin parti itu seolah-olah (bersetuju dengan tindakan Guan Eng membiayai) seorang fanatik Islam (Wan Ji) yang percaya bahawa orang-orang seperti Sultan Ibrahim dari Johor tidak boleh dibenarkan mengadili perkara-perkara yang berkaitan dengan agama Islam.”

Tegas The Third Force jika benar-benar DAP mahu memelihara sistem monarki di Malaysia, Guan Eng perlu memecat Wan Ji sebagai pengawai penerangannya setelah dia ditahan polis berhubung dengan kefanatikan ideologi yang dipegangnya itu.

Ideologi ‘Mahu Hapus Sultan & Bentuk Negara Republik’ Resume Wan Ji Dilantik Pegawai Guan Eng ?

LIHAT VIDEO DI SINI
LIHAT JUGA DI SINI

Tiada ulasan: