Ahad, 24 September 2017

Tun M dakwa Najib takut, umum PRU14 tahun depan

ANTARAPOS
Post Pic
 
 
GEORGE TOWN: Datuk Seri Najib Razak didakwa hanya mengadakan Pilihan Raya Umum ke-14 pada tahun hadapan memandangkan sokongan kepada partinya semakin menurun, demikian menurut Tun Dr Mahathir Mohamad.
 
Pengerusi Pakatan Harapan (PH) itu berkata sokongan rakyat di Sabah dan Sarawak yang sebelum ini menjadi 'deposit' tetap untuk BN juga semakin goyah selepas mereka kini semakin menyokong pembangkang.
 
“Sebelum ini Najib berkata dia pasti akan menang. Dia akan menang kerana Sabah dan Sarawak, tetapi sekarang dia tidak berani mengatakan demikian.
 
“Dia takut, walaupun orang ini selalu tersenyum apabila anda memanggil dia pencuri (pencuri).
 
“Tetapi di sebalik senyuman itu, hatinya berdebar dengan cepat. Itulah sebabnya dia tidak mahu memanggil PRU secepat mungkin. Kerana kemungkinan kita akan menewaskan BN adalah benar,” kata Dr Mahathir pada majlis kutipan dana PH yang diadakan oleh DAP di Bayan Lepas malam tadi.
 
Mantan perdana menteri itu kemudiannya berkata perubahan perlu dilakukan rakyat pada hari ini dengan mereka perlu keluar untuk mengundi semasa Pilihan Raya Umum ke-14 nanti.
 
“Apabila dia kalah dengan buruk, seperti 3/4 atau 2/3 daripada kerusi, dia akan menjadi tidak berkuasa, kerana dia kehilangan terlalu banyak.
 
“Jadi, saya merayu kepada anda semua. Sekiranya anda mahu melihat negara ini berkembang dengan aman dan menikmati kehidupan yang baik di negara ini, PH boleh menjadi majoriti terbesar,” katanya.
 
Hadir sama di majlis kutipan dana malam tadi adalah Penasihat DAP, Lim Kit Siang; Setiausaha Agung DAP, Lim Guan Eng; Pengerusi PPBM Pulau Pinang, Marzuki Yahaya; Presiden Amanah Mohamed Sabu dan Setiausaha Agung PKR, Datuk Saifuddin Nasution Ismail.
 
 

Tiada ulasan: