Ahad, 24 September 2017

Lucu Umno Selangor tawar khidmat 3 bekas MB ada rekod buruk, kata Khairuddin





Datuk Seri Khairuddin Abu Hassan


“Noh Omar tidak perlu ‘angan-angan mat jenin’ konon nak gandingkan 3 bekas menteri besar di Selangor untuk rampas semula negeri itu dari pembangkang.”

Itu respon Koordinator Deklarasi Rakyat Datuk Seri Khairuddin Abu Hassan yang berpandangan kenyataan dibuat oleh Pengerusi Perhubungan Umno Negeri Selangor Tan Sri Noh Omar  semalam,  sesuatu yang melucukan apabila bercadang mengembalikan semula tokoh pemimpin negeri dan parti itu Tan Sri Abu Hassan Omar, Tan Sri Muhammad Muhd Taib dan Dr Mohd Khir Toyo kembali bekerja untuk parti dalam Pilihan Raya Umum ke-14 akan datang.

” Ketiga-tiga bekas menteri besar Selangor ini mempunyai rekod buruk di kaca mata rakyat. Rekod yang terlalu teruk.

“Sekiranya Noh Omar gandingkan ketiga-tiga bekas menteri besar ini dengan agenda untuk rampas semula Selangor, saya nak ucapkan ‘terima kasih banyak-banyak’ padanya.

“Tindakan Noh Omar untuk guna khidmat ketiga-tiga bekas menteri besar Selangor ini akan mempercepatkan Umno-BN tumbang lebih teruk dan pantas lagi di Selangor.

“Tak usah kata rakyat Selangor nak sokong tetapi dengar nama ketiga-tiga bekas menteri besar itu pun mereka sudah ‘jelek’,” ujarnya dalam kenyataan hari ini.

Khairuddin mengulas mengenai kenyataan dibuat Noh semalam yang dipetik berkata, dengan menyatukan tiga bekas menteri besar itu bagi memastikan BN menawan kembali Selangor kerana mereka bertiga dikatakan akan memberi ‘aura’ baru kepada Umno-BN di negeri itu.

Bahkan Noh menambah hasratnya itu sudahpun dibincangkan bersama tiga bekas menteri besar itu dan setakat ini ujarnya,  mereka bersetuju untuk bergandingan dengan Umno Selangor dalam usaha menumpaskan Pakatan Harapan di Selangor.

Menurut Khairuddin lagi, beliau begitu hairan dengan pemilihan Abu Hassan, Muhammad Taib dan Khir yang dianggapnya tidak lagi relevan dalam landskap politik mutakhir ini khususnya di Selangor.

“Datuk Seri Azmin Ali (Menteri Besar Selangor) amat cemerlang mentadbir Selangor pada hari ini.Pergilah ke pelusok mana pun di negeri Selangor keseluruhan rakyat jelata amat puji dengan mutu kepimpinan ‘peduli rakyat’ serta ‘tanggungjawab sosial’ yang dijalankan oleh menteri besar Selangor hari ini

“Ketika Umno memimpin negeri ini tabungan negeri habis licin. Tetapi Datuk Seri Azmin  pimpin Selangor ‘reserve’ tabungan negeri berjumlah lebih RM4.1 bilion.

“Kebaikan lain tak perlu hurai kerana terlalu banyak serta teramat panjang senarainya,” ujarnya.


Tiada ulasan: