Isnin, 7 Ogos 2017

Umno Wilayah Persekutuan tumpu lima kerusi Parlimen - Tengku Adnan

ANTARAPOS.COM

Post Pic
 
 
KUALA LUMPUR: Pengerusi Badan Perhubungan Umno Wilayah Persekutuan Datuk Seri Tengku Adnan Tengku Mansor berkata Umno Wilayah Persekutuan menyasarkan untuk memenangi sekurang-kurangnya lima kerusi Parlimen pada pilihan raya umum ke-14 (PRU14).
 
Sehubungan itu, katanya anggota Umno dan parti komponen Barisan Nasional (BN) perlu tingkatkan usaha dan bekerja keras untuk merealisasikannya.
 
"Dua kerusi yang menjadi sasaran utama (untuk dimenangi semula) ialah Parlimen Wangsa Maju dan Parlimen Lembah Pantai," katanya ketika merasmikan persidangan perwakilan Umno Bahagian Wangsa Maju, di sini hari ini, tanpa menyatakan tiga lagi kerusi Parlimen yang menjadi sasaran.
 
Tengku Adnan, yang juga Menteri Wilayah Persekutuan, berkata pembangunan di Wilayah Persekutuan dilakukan oleh BN dan bukannya pembangkang.
 
"Sebagai contoh, Wangsa Maju ini maju dan membangun atas hasil kerja BN. Pembangkang tidak boleh diharap kerana mereka lebih gemar bercakap kosong dan tidak membuat kerja, tanpa BN sudah pasti kawasan Wangsa Maju ini akan ketinggalan berbanding kawasan lain di Wilayah Persekutuan," katanya dipetik Bernama Online. 
 
Pada PRU13, BN memenangi dua daripada 11 kerusi Parlimen di Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur iaitu Titiwangsa dan Setiawangsa. Sembilan lagi kerusi Parlimen ialah Kepong, Batu, Wangsa Maju, Segambut, Bukit Bintang, Lembah Pantai, Seputeh, Cheras dan Bandar Tun Razak

Tiada ulasan: