Ahad, 6 Ogos 2017

Tun M pun perlu sedia disiasat SPRM - Nazri

ANTARAPOS.COM

Post Pic
 
 
PADANG RENGAS: Ahli Majlis Tertinggi Umno, Datuk Seri Mohamed Nazri Abdul Aziz mahu Tun Dr Mahathir turut menyatakan kesediaan disiasat Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) berhubung asetnya dan keluarga sebagaimana yang dilakukan oleh Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi.
 
Ujar Nazri, adalah tidak adil jika hanya Timbalan Perdana Menteri sahaja yang disiasat berhubung tuduhan memiliki wang sebanyak RM230 juta sebagaimana dakwaan yang dilemparkan oleh Dr Mahathir.
 
“Kalau Ahmad Zahid berani untuk nyatakan dia rela disiasat, saya rasa tidak adil kalau beliau sahaja yang disiasat, orang yang membuat tuduhan pun patut disiasat sebab anaknya kaya.
 
“Kita pun nak tahu anak beliau tiba-tiba jadi kaya,” katanya dalam sidang akhbar selepas merasmikan Persidangan Perwakilan Umno Bahagian Padang Rengas di sini hari ini. 
 
Dr Mahathir baru-baru ini membangkitkan isu pengisytiharan harta dibuat Ahmad Zahid semasa dilantik sebagai Ketua Pemuda UMNO termasuk memiliki RM230 juta dalam akaun banknya.
 
Susulan itu, Ahmad Zahid semalam berkata beliau bersedia untuk disiasat SPRM bagi memperbetulkan persepsi orang ramai terhadap tuduhan yang dilemparkan bekas Perdana Menteri itu.
 
Sambil menyifatkan dakwaan beliau mempunyai RM230 juta dalam akaun banknya pada 1996 sebagai satu pembohongan, Zahid menuntut SPRM turut menyiasat harta Dr Mahathir dan keluarganya.
 
 

Tiada ulasan: