Ahad, 6 Ogos 2017

Kerjasama dengan PH atau tidak bukan kayu ukur menang kalah PAS pada PRU14 - Nuridah

Oleh Syed Muaz Syed Putra
Post Pic
 
 
SHAH ALAM: Kerjasama dalam Pakatan Harapan (PH) atau tidak bukan kayu ukur menentukan nasib PAS pada Pilihan Raya Umum ke-14 (PRU14), kata Ketua Dewan Muslimat PAS Pusat Nuridah Mohd Salleh.
 
"Pakatan Harapan bukan kayu ukur yang menentukan kalah menang," katanya kepada Antarapos.
 
Malah beliau menegaskan PAS bersedia berdepan sebarang kemungkinan termasuk berdepan kekalahan di Kelantan.
 
"Insya-Allah kita yakin dan bersedia menghadapi segala kemungkinn kerana hidup ini sendiri adalah satu perjuangan dan semuanya dalam ilmu Allah," katanya.
 
Sementara itu Ahli Jawatankuasa PAS Terengganu Azman Shapawi Abdul Rani berkata keputusan PAS tidak lagi menyertai pakatan pembangkang turut meningkatkan keyakinannya bahawa parti itu akan meletakkan calonnya untuk bertanding dan menjurus kepada pertandingan tiga penjuru.
 
"Peluang PAS di Terengganu saya nampak sangat cerah walaupun berlaku tiga penjuru atau lebih tapi peluang PAS cerah sebab sokongan kepada PAS itu sangat menarik akhir-akhir ini.
 
"Walaupun ada yang keluar daripada PAS tapi jumlahnya sangat kecil di samping Umno juga berpecah dengan adanya Bersatu (Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM)," katanya.
 
Beliau menambah senario politik ketika ini memberi gambaran semua kerusi yang dipertandingkan dalam PRU14 akan melibatkan pertembungan tiga penjuru berdasarkan kepada persiapan ketara oleh semua parti-parti bertanding.
 
"Jadi undi Umno pun sudah tidak selari tapi dengan penyokong PAS sedia ada dengan berbekalkan sokongan  yang ada insya-Allah kita akan menang.
 
"Pada kali ini peluang lebih tinggi berbanding pilihan raya yang lepas," katanya.
 
 

Tiada ulasan: