Ahad, 6 Ogos 2017

BN perlu menang di Shah Alam untuk rampas Selangor - Najib

Oleh Athirah Hanapiah
Post Pic
 
 
SHAH ALAM: Perdana Menteri, Datuk Seri Mohd Najib Razak menyatakan hasratnya untuk menawan semula Selangor yang kini dipimpin oleh pembangkang selepas dua kali mengalami kekalahan pada pilihan raya umum lepas. 
 
Beliau yang berucap ketika merasmikan mesyuarat perwakilan Umno Bahagian Shah Alam petang tadi mahukan perubahan landskap politik yang baru ke atas negeri itu dengan memastikan Umno Barisan Nasional (BN) berjaya memenangi PRU kali ini.
 
Namun katanya, untuk mendapatkan semula Selangor, semuanya harus bermula dari Shah Alam.
 
"Kalau dalam banyak-banyak bahagian di Selangor, kenapa saya sebagai presiden parti memilih Shah Alam, satu-satu bahagian di Selangor untuk hadir ke majlis perasmian.
 
"Memang tujuan saya tidak lain tak bukan ialah untuk saya menghantar satu mesej politik tidak lain dan tidak bukan kalaulah Shah Alam ini merupakan ibu negeri Selangor, maka kalau kita nak melakukan perubahan kepada landskap negeri Selangor ini, kalau kita nak BN kembali berkuasa menerajui negeri Selangor, perubahan tersebut mestilah lahir, berputik dan seterusnya berkembang dan menjadi gelombang kuat yang bermula di parlimen Shah Alam ini.
 
"Ungkapan menang di Shah Alam, menanglah di Selangor," katanya sambil disambut sorakan kuat penyokong.
 
Katanya, bagi menjamin kemenangan Umno-BN dan mengelak daripada 'diceraikan buat kali ketiga' di negeri tersebut, jentera dan penyokong harus keluar daripada zon selesa dan bersama-sama membantu kepada kemenangan parti pada kali ini.
 
"Justeru untuk kita menjamin kemenangan di Selangor ini, kita mesti meletakkan dalam minda kita bahawa kedudukan bak kata Tan Sri Noh tadi, kita adalah pembangkang.
 
"Dan sebagai parti pembangkang kita tak seharusnya dalam zon selesa sebagai parti pembangkang," ujarnya.
 
 

Tiada ulasan: