Ahad, 9 Julai 2017

Zahid mahu pimpin Umno rampas Parlimen Gombak

ANTARAPOS.COM

Post Pic
 
 
GOMBAK: Naib Presiden Umno Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi berkata beliau akan memimpin sendiri kawasan Gombak parti itu sebagai salah satu usaha untuk merampas kembali Parlimen itu yang kini dipegang oleh Menteri Besar Datuk Seri Azmin Ali.
 
Ketika berucap merasmikan mesyuarat agung Umno bahagian Gombak, Ahmad Zahid turut meminta agar jawatankuasa Umno bahagian bertemu dengannya bagi membincangkan tentang pelan pilihan raya. 
 
"Dua minggu dari sekarang saya nak jawatankuasa Umno Gombak jumpa dengan saya. Kita susun strategi. Biar 'Abang' yang duduk sebagai nakhoda," katanya di ibu negara hari ini. 
 
Ketika berucap, Zahid turut menegaskan bahawa ketua dan timbalan Umno Gombak akan dipecat sekiranya mereka bergaduh sesama sendiri serta tidak berjaya merampas kembali kawasan berkenaan.
 
Azmin telah menjadi anggota parlimen Gombak selama dua penggal sejak 2008. 
 
Tiga kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN) di Gombak- Batu Caves, Gombak Setia dan Ulu Klang- turut dimiliki PKR dan PAS sejak 2008. 
 
Pada pilihan raya ke-13, empat kerusi berkenaan bagaimanapun mengalami penurunan majoriti dengan lebihan undi Azmin di Gombak menurun dari 6,867 pada 2008 kepada 4,734 majoriti pada 2013. 
 
Selain itu, Zahid turut mengingatkan kepada para perwakilan bahawa kerusi Gombak dan tiga DUN di bawah parlimen itu telah bersedia untuk diambil alih. 
 
Justeru, Zahid meminta agar anggota BN perlu mengetepikan pertikaian dalaman dan bekerja sebagai pembangkang di Selangor berbanding mengambil mudah perkara berkenaan hanya kerana BN berkuasa di peringkat Persekutuan. 
 
Sehubungan itu, anggota parlimen Bagan Datoh itu berkata, BN di peringkat negeri perlu bijak mengambil peluang dan memanfaatkan kemelut yang dihadapi pembangkang bagi menawan Selangor kembali.
 
 

Tiada ulasan: