Khamis, 13 Julai 2017

Pegawai Najib 'serang' saya kerana timbulkan isu 1MDB - Mukhriz

 

Timbalan Presiden Parti Pribumi Bersatu Malaysia (BERSATU) Datuk Seri Mukhriz Mahathir memberitahu Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur hari ini bahawa Datuk Seri Tengku Sarifuddin Tengku Ahmad membuat kenyataan palsu dan fitnah selepas beliau terus membangkitkan isu 1MDB semasa menjadi menteri besar Kedah.

Mukhriz, 52, memberi keterangan bahawa kenyataan yang dikeluarkan oleh Tengku Sarifuddin selaku setiausaha akhbar Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak antara April dan Mei tahun lalu telah mencemarkan nama baiknya sebagai pemimpin BERSATU.

"Ia memberi gambaran seolah-olah saya gila berkuasa, bersedia terlibat dalam kempen keji untuk menjadi PM, seorang ahli politik yang tidak berkemampuan yang hanya bergantung kepada populariti ayah saya," katanya.

"Tengku Sarifuddin membuat kenyataan palsu dan fitnah ketika saya memegang jawatan MB Kedah, kerana saya terus mempersoalkan skandal 1MDB.

“Kenyataan palsu dan fitnah oleh defendan bertujuan untuk memperlekehkan perjuangan saya, sementara kerajaan Najib dengan sengaja dan dengan niat jahat cuba menghindari skandal 1MDB daripada didedahkan dan disiasat. "

Terdahulu, peguam Tengku Sarifuddin, Datuk Jahabardeen Mohd Yunus membuat bantahan awal mengenai beberapa isu yang dibangkitkan oleh Mukhriz dalam kenyataan saksinya, terutamanya yang membabitkan 1MDB.

Hakim Datuk Ahmad Zaidi Ibrahim, bagaimanapun, menolak bantahan itu kerana ia tidak mempunyai asas dan membenarkan kenyataan saksi itu diterima.

Tiada ulasan: