Selasa, 18 Julai 2017

Pegawai kanan JPJ pandu di lorong kecemasan didenda RM600

ANTARAPOS.COM

Post Pic
 
 
PUTRAJAYA: Timbalan Ketua Pengarah Operasi Jabatan Pengangkutan Jalan (JPJ), Datuk Yusoff Ayob didenda RM600 selepas mengaku bersalah kerana memandu di lorong kecemasan, tahun lalu.
 
Hakim Mahkamah Majistret Putrajaya, Nik Isfahanie Tasnim Ab Rahman turut memerintahkan Yusoff dipenjara tujuh hari sekiranya gagal membayar denda berkenaan.
 
Yusoff, 58, didakwa melakukan kesalahan itu semasa memandu kereta dengan nombor pendaftaran BLY69 pada 7 Oktober 2016 pada pukul 6.27 petang di Lingkaran Putrajaya.
 
Kesalahan itu melanggar Peraturan 53 (1) Peraturan Lalulintas 1959, dan oleh itu merupakan suatu kesalahan di bawah Seksyen 119(1)(c) Akta Pengangkutan Jalan 1957.
 
Bagaimanapun, Yusoff tidak hadir di mahkamah hari ini sebaliknya diwakili oleh pegawai khasnya yang enggan mendedahkan nama.
 
Pendakwa raya Mohd Hafizuddin dan Rahalim Mohamed enggan memberi keterangan lanjut berhubung kes itu, sebaliknya memberitahu wartawan agar menghubungi bahagian perhubungan awam jabatan itu.
 
Sementara itu dalam rayuannya, pegawai khas Yusoff mendakwa Yusoff keluar untuk memantau jabatannya ketika kesalahan itu dilakukan dan "teruja" apabila beliau melihat orang awam merakam gambarnya.
 
Ini mendorong soalan dari Isfahanie sama ada Yusoff mengaku bersalah atau tidak, yang mana pegawai khas itu mengakuinya.
 
 

Tiada ulasan: