Ahad, 30 Julai 2017

PAS lancarkan DHPP Nibong Tebal

ANTARAPOS.COM

Post Pic
 
 
NIBONG TEBAL: Di sebalik tuduhan sebagai anti bukan Islam oleh DAP terhadap PAS, parti itu mencatat sejarah apabila berjaya menubuhkan cawangan baru Dewan Himpunan Penyokong PAS (DHPP) di negeri ini.
 
Timbalan Presidennya, Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man berkata, sokongan yang diberikan masyarakat bukan Islam kepada PAS disebabkan polisi mesra yang diamalkan parti itu terhadap golongan bukan Islam.
 
Katanya, PAS tidak menjadikan agenda sesuatu bangsa sebagai keutamaan sebaliknya setiap bangsa perlu menyayangi dan menghormati pihak lain.
 
“PAS telah memberi ruang kepada kaum bukan Islam dan ini terbukti dengan penubuhan DHPP dalam parti yang menjaga kebajikan pelbagai kaum lain seperti Cina dan India,” katanya.
 
Beliau berkata demikian ketika melancarkan DHPP di Kampung Permatang Tok Mahat di sini malam tadi.
 
Yang turut hadir, Pesuruhjaya PAS negeri, Fauzi Mohd. Yusof.
 
Dalam majlis itu, seramai kira-kira 150 orang yang majoritinya berketurunan India menyerahkan borang menjadi ahli DHPP dan berikrar akan memberi sokongan kepada Pas pada pilihan raya umum akan datang.
 
Mengulas lanjut, Tuan Ibrahim berkata, PAS akan terus komited memperjuangkan isu -isu memperkasakan umat Islam di negeri ini di samping memastikan tidak akan mengancam kehidupan masyarakat bukan Islam. 
 
 

Tiada ulasan: