Ahad, 23 Julai 2017

Pahang menang 'tanpa Dollah', JDT amuk T-Team


Tanpa kelibat jurulatih Dollah Salleh di sisi padang seperti kebiasaannya, pasukan Pahang tetap meraih kemenangan 2-0 berdepan Melaka United, sebentar tadi.

Berdasarkan persembahan mereka di Stadium Darul Makmur itu, prestasi skuad Tok Gajah nampaknya tidak terganggu dengan nasib kurang baik menimpa pembimbing mereka yang digantung selama 18 bulan.

Matthew Davies dan rakan-rakan timpil menggembirakan penyokong setia Pahang seawal minit kelima perlawanan melalui sentuhan penyerang mereka, Yamin Romero.

Ketangkasan, kelincahan dan penguasaan permainan ternyata memihak kepada pasukan tuan, walaupun mempamerkan tempo permainan agak perlahan khususnya pada 45 minit pertama.

Bagaimanapun, skuad Hang Tuah tetap memberi saingan sengit walaupun kebuntuan untuk mencari penyudah sempurna.

Kedudukan 1-0 kekal sehingga wisel penamat separuh masa pertama ditiupkan pengadil.

Terdahulu, Dollah yang juga bekas jurulatih kebangsaan dihukum FAM dengan penggantungan selama 18 bulan dan dena RM30,000 susulan tindakannya mengkritik mutu pengadilan perlawanan sebelum ini.

Sementara itu, kembali dari bilik persalinan, Pahang berjaya menggandakan kedudukan dengan gol kedua melalui jaringan Mohamadou Sumareh.

Keputusan 2-0 itu kekal sehingga masa permainan tamat sekali gus memberi tiga mata penuh buat pasukan Pahang yang kini berada pada kedudukan ketiga liga.

Di Kuala Terengganu, JDT nampaknya begitu garang selepas membelasah T-Team dengan keputusan 6-1 pada aksi di Stadium Sultan Ismail Nasiruddin Shah.

Gol-g skuad Harimau Selatan disumbangkan Gabriel Guerra pada minit ke-23 dan 49', Mohammed Ghaddar (41'), S Kunalan (44'), Fadhli Shas (77') dan Gonzalo Cabrera (81').

Pasuakn tuan rumah pula meraih gol saguhati pada penghujung masa perlawanan melalui sentuhan Joseph Yannick.

Keputusan 6-1 itu sekali gus mengukuhkan penguasaan JDT di tangga teratas liga dengan mengumpul 42 mata selepas 17 perlawanan.

Ia diikuti pasukan Kedah di posisi kedua yang berjaya menewaskan Pulau Pinang dengan mengumpul 31 mata dan dicabar rapat pasukan Pahang dengan pungutan 30 mata.


Tiada ulasan: