Khamis, 20 Julai 2017

Itu cuma propaganda Muhyiddin, kata Shahrir

MALAYSIAKINI


Pengerusi Felda, Tan Sri Shahrir Abdul Samad hari ini menolak dakwaan Parti Pribumi Bersatu (BERSATU) bahawa sebanyak 54 kawasan Felda kini tidak lagi menjadi kubu Umno.

Beliau menyifatkan dakwaan presiden BERSATU, Tan Sri Muhyiddin Yassin itu sebagai propaganda semata-mata.

"Ini adalah pandangan beliau (Muhyiddin), dia berhak lakukannya.

"Dia punya komen dia punya cakap, hak dia untuk bercakap. Dia patut mempunyai semangat untuk membuatkan pengikut untuk percaya kepada dia. Biasa, propaganda, kita masing-masing ada propagandalah," kata Shahrir yang merupakan pengerusi Majlis Ahli Parlimen Barisan Nasional (BNBBC).

Beliau berkata kenyataan sedemikian bukan sesuatu yang baru, terutamanya menjelang pilihan raya umum, sambil menambah parti-parti pembangkang lain seperti PAS, PKR dan DAP juga berkata demikian.

"Kita akan adakan pilihan raya (tidak lama lagi), saya fikir semua orang patut cuba yang terbaik. Ini adalah sesuatu yang biasa apabila pilihan raya berlaku, pemimpin pembangkang akan mengatakan mereka lebih baik (daripada kita)," katanya.

Beliau berkata Umno-BN akan bekerja seperti biasa untuk memastikan sokongan masyarakat Felda kepada parti itu.

"Kami bekerja seperti biasa, kami tahu siapa peneroka ini, kami mempunyai cawangan Umno dalam Felda," katanya.

Apabila ditanya apakah strategi tambahan untuk mengekalkan sokongan peneroka Felda, beliau berkata antara lain, kepimpinan yang baik dan berintegriti serta memastikan perkhidmatan untuk peneroka ditingkatkan.

Semalam, Muhyiddin berkata BN tidak lagi boleh bermimpi dengan mengatakan penempatan Felda kini masih menjadi kubu kuat parti itu.

Beliau berkata pembangkang kini telah diterima baik dalam kalangan masyarakat Felda.

LIHAT VIDEO DI SINI

Tiada ulasan: