Ahad, 9 Julai 2017

DAP tak perlu takut, kata Hishamuddin

ANTARAPOS.COM

Post Pic
 
 
KUALA LUMPUR: DAP tidak perlu cepat melatah dan menuding jaring kepada pihak lain berikutan arahan Pendaftar Pertubuhan (RoS) meminta parti itu mengadakan pemilihan semula Jawatankuasa Eksekutif Pusat (CEC). 
 
Naib Presiden Umno, Datuk Seri Hishammuddin Hussein, berkata sebagai parti yang kononnya memperjuang demokrasi, DAP harus mengekalkan prinsipnya dan segera mengadakan pemilihan semula. 
 
"Itu adalah masalah mereka. Dia (DAP) menyatakan mereka pejuang demokrasi. kalau tiada apa yang tidak kena, apa yang takut sangat (untuk buat semula pemilihan). 
 
"Dalam hal ini, jangan pula menuding jari kepada Umno, kalau mereka tidak ada benda nak sembunyi jangan halakan masalah ke orang lain," katanya. 
 
Beliau berkata demikian pada sidang media selepas merasmikan Mesyuarat Umno Bahagian Cheras di sini, hari ini. 
 
Turut hadir, Ketua Umno Bahagian Cheras, Datuk Seri Syed Ali Alhabshee. 
 
DAP semalam bertegas untuk tidak akan mengadakan pemilihan semula CEC selagi belum menerima surat arahan rasmi daripada RoS. 
 
Sementara itu, Hishammuddin yang juga Menteri Pertahanan, berkata Malaysia akan mendapatkan maklum balas negara timur tengah berkenaan perkembangan terkini gerakan Daesh, dalam siri lawatannya ke Bahrain, Emiriah Arab Bersatu (UAE) dan Arau Saubi, minggu depan. 
 
Beliau berkata, selepas wilayah Mosul, Iraq dan Raqqa, Syria berjaya dibebaskan daripada cengkaman pejuang Daesh menerusi tindakan ofensif ketenteraan, Malaysia mahu tahu ke mana gerakan ini akan bergerak. 
 
"Sekarang tindakan ofensif ketenteraan sudah berjaya bebaskan wilayah Mosul dan Rawqa, mereka (Daesh) akan lari dari Syria dan Iraq. 
 
Jadi kita memantau perkara ini. 
 
"Saya bimbang dengan perkembangan terkini di Raqqa dan Mosul ini. 
 
Semua negara Asia mahu pun ASEAN berdepan dengan situasi sama, tidak mustahil dia (Daesh ini) boleh berpindah ke Singapura, Sabah dan selatan Thailand," katanya.
 
 

Tiada ulasan: