Isnin, 17 Julai 2017

DAP sudah terima surat dari RoS

ANTARAPOS.COM
 
Post Pic
 
 
SHAH ALAM: DAP hari ini memaklumkan sudah menerima surat rasmi daripada Jabatan Pendaftar Pertubuhan (RoS), sepuluh hari selepas badan itu mengeluarkan arahan agar parti berkenaan mengadakan pemilihan semula Jawatankuasa Eksekutif Pusat (CEC).
 
Ketua Biro Undang-undangnya, Gobind Singh Deo berkata ahli CEC akan mengadakan pertemuan pada Rabu ini bagi membincangkan kandungan surat RoS itu, dan akan mengeluarkan kenyataan selepas pertemuan tersebut. 
 
"DAP menerima pemberitahuan rasmi keputusan RoS melalui surat pagi ini.
 
"CEC akan mengadakan pertemuan Rabu ini untuk membincangkan isi kandungan surat. Kenyataan akan dikeluarkan selepas perbincangan," tulis Gobind ringkas di laman Facebooknya.
 
RoS pada 7 Julai lalu mengarahkan DAP supaya mengadakan pemilihan semula CEC baru yang sah dan telus bagi membolehkan para perwakilan memilih 20 anggota CEC yang sah dan diiktiraf.
 
Ketua Pengarah RoS, Datuk Mohammad Razin Abdullah berkata, ini kerana RoS mendapati pelantikan 20 anggota CEC dan pemegang jawatan utama parti itu hasil pemilihan semula pada 29 Sept 2013, adalah tidak sah dari segi undang-undang.
 
Beliau berkata, pemilihan semula itu sepatutnya berdasarkan kepada senarai nama perwakilan yang berhak hadir dan mengundi pada pemilihan CEC DAP bertarikh 15 Disember 2012, yang melibatkan seramai 2576 perwakilan dari 865 cawangan

Tiada ulasan: