Ahad, 30 Julai 2017

Bunuh bayi enam hari, enam suspek disambung reman

ANTARAPOS.COM
 
Post Pic
 
 
MELAKA: Reman terhadap enam individu termasuk sepasang suami isteri dilanjut tujuh hari bermula esok bagi membantu siasatan penemuan mayat bayi lelaki di dalam perigi di Kampung On Lok, Batang Melaka, Jasin dekat sini, 23 Julai lepas.
 
Tempoh reman hingga 6 Ogos itu dikeluarkan Penolong Pendaftar Mahkamah Majistret Melaka, Mohd Anuar Ostadi, hari ini.
 
Kesemua enam individu berumur di antara 16 hingga 30-an dibawa ke Kompleks Mahkamah Melaka di sini pada kira-kira 10.15 pagi tadi dan mereka dilihat memakai baju lokap dengan tangan bergari selepas tempoh reman tujuh hari sejak Isnin lepas berakhir hari ini.
 
Kes disiasat mengikut Seksyen 302 Kanun Keseksaan yang memperuntukkan hukuman gantung sampai mati, jika sabit kesalahan.
 
Ahad lepas, seorang bayi lelaki berusia enam hari sempurna fizikal dan masih berbalut kain lampin putih ditemui mati di dalam perigi sedalam 20 kaki, dipercayai dibunuh oleh ahli keluarga sendiri di Kampung On Lok, Batang Melaka, Jasin.
 
Mayat bayi malang berkenaan ditemui orang awam sebelum dikeluarkan dengan bantuan anggota Bomba dan Penyelamat Balai (BBP) Jasin Bistari, kira-kira 10.30 malam.
 
 

Tiada ulasan: