Ahad, 4 Jun 2017

Tak Balik Selagi SPR Tak Terima Bantahan

 Caspian

Tak balik selagi SPR tak terima bantahan


“Saya tak akan balik. Selagi mereka tidak terima borang bantahan ini, saya tak nak balik.”

Itu reaksi Adun Hutan Melintang, S Kesavan hari ini apabila borang bantahan terhadap pengundi meragukan di kawasan Dunnya, tidak diterima Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR).

Beliau yang hadir ke Pejabat SPR Perak bersama pimpinan pembangkang lain berkeras agar borang bantahan berkenaan diterima meskipun menyedari tempoh bantahan telah tamat.

Kesavan berkata, dirinya serta beberapa pimpinan pembangkang akan terus berada di hadapan pejabat berkenaan sehinggalah borang bantahan berkenaan diterima dan disiasat sepenuhnya.

“Saya datang ke sini bagi menyatakan bantahan terhadap pertambahan pengundi di kawasan. Saya datang bersama bukti, tapi kecewa kerana SPR menolak bantahan ini.

“Oleh itu, saya akan terus berada di sini sehinggalah mereka menerima borang bantahan ini, jika perlu sampai malam pun tidak mengapa,” katanya.

Hadir sama, Adun Buntong, S.Sivasubramaniam, A.Sivanesan (Sungkai) dan Ahli Parlimen Batu Gajah, V Sivakumar.

Kesavan berkata, siasatan yang dilakukannya mendapati banyak berlaku pertambahan pengundi meragukan di kawasan Dun Hutan Melintang terutama berkaitan alamat rumah.

“Biarpun sudah tamat tempoh kita mahu SPR siasat perkara ini.

“Kalau perkara ini dibenarkan, bermakna semua orang boleh tukar alamat. Semua boleh buatlah,” katanya.

Dalam ‘lawatannnya’ itu, Kesavan turut membawa tikar dan bantal sebagai simbolik akan tetap berada di Pejabat SPR Negeri.

Sehingga jam 5 petang tadi, kelibat Kesavan bersama pimpinan pembangkang masih berada di situ.

Tiada ulasan: