Rabu, 14 Jun 2017

Suami ajar isteri hisap dadah

dadah
Gambar hiasan.


TAMPIN - Kepuasan hubungan intim ketika 'lalok' mendorong sepasang suami isteri berusia lingkungan 20an yang baru sahaja berkahwin kira-kira tiga minggu lalu untuk menghisap dadah.

Pasangan suami isteri itu ditangkap polis dalam satu serbuan di rumah keluarga si suami di salah sebuah perkampungan di Gemencheh, di sini, pagi semalam.

Ketua Polis Daerah Tampin, Superitendan Hamazah Ab Razak berkata, ketika serbuan kira-kira jam 8.30 pagi itu, pasangan suami isteri berkenaan sedang lena tidur.

“Kedua-duanya baru sahaja menagih dadah dan tidak mempunyai rekod jenayah lampau. Pada mulanya si suami yang menghisap dadah, namun si suami telah mengajar isterinya pula untuk menghisap dadah bagi memuaskan nafsu mereka semasa membuat hubungan intim.

“Hasil soal siasat juga mendapati, pasangan suami isteri ini mendapat bekalan dadah jenis syabu dari rakan mereka yang tinggal di kawasan taman perumahan di sekitar Bahau (Jempol),” katanya kepada Sinar Harian, di sini hari ini.

Hamazah berkata, pasangan berkenaan juga dipercayai memperuntukkan kira-kira RM100 setiap minggu bagi membeli dadah.

Menurutnya, ujian air kencing mendapati pasangan suami isteri berkenaan positif dadah jenis Syabu.

‘Kedua-duanya kini ditahan reman dan kes ini disiasat di bawah Seksyen 15(1)(a) Akta Dadah Berbahaya (ADB) 1952.

Sementara itu, Hamazah berkata, pihaknya dari masa ke masa akan terus membuat serbuan, operasi mahupun pemeriksaan bagi memastikan sebarang aktiviti penyalahgunaan dadah di daerah berkenaan dapat dibanteras.

Tiada ulasan: