Sabtu, 3 Jun 2017

Peserta RISDA dapat 'duit raya' RM106.81 juta

ANTARAPOS.COM

Post Pic
 
 
PEKAN: Datuk Seri Najib Razak mengumumkan pemberian dividen RM106,813,181juta kepada 33,864 peserta Rancangan Tanam Baru Berkelompok (RTBB) dan Tanam Semula Komersial (TSK), hari ini.
 
Jumlah dividen itu lebih tinggi berbanding RM95.589 juta pada tahun sebelumnya. Daripada jumlah itu, seramai 17,784 peserta TSK manakala 16,080 peserta RTBB.
 
Perdana Menteri turut menyampaikan sumbangan sosial RISDA berjumlah RM10,000 sempena Ramadan kepada lima masjid terpilih dalam kawasan Parlimen Pekan.
 
Najib dalam ucapannya berkata, pembangunan di Malaysia unik kerana dilaksanakan secara adil dan saksama di bandar dan luar bandar.
 
"Berbeza dengan negara lain yang pembangunannya tertumpu kepada kawasan ibu kota atau pusat pentadbiran sahaja. Tetapi di Malaysia, kita sedaya upaya pastikan agenda pembangunan luar bandar diteruskan secara adil dan saksama.
 
Najib yang juga Ahli Parlimen Pekan berkata demikian ketika berucap pada majlis penyampaian dividen RISDA dan pelancaran Skim Bantuan Khairat Kematian Pekebun Kecil di sini, sebentar tadi.
 
Yang turut hadir, Menteri Kemajuan Luar Bandar dan Wilayah, Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob; Timbalannya, Datuk Ahmad Jazlan Yaakub; dan Pengerusi RISDA, Datuk Zahidi Zainal Abidin.
 
 

Tiada ulasan: