Jumaat, 30 Jun 2017

Nur Sajat Dikecam Teruk Kerana Status ‘Datang Period’

Aleya Amri

nur sajat
Cover image via oh Media Dunia

Nur Sajat kini lebih popular sebagai usahawan produk kosmetik yang sering mencetuskan kontroversi dan berpengaruh di Malaysia. Bila sebut sahaja namanya, dari budak kecil sehinggalah warga emas pun ramai yang mengenalinya.

Bukan sahaja disebabkan kontroversi dirinya yang dikatakan khunsa, jutawan kosmetik ini juga memang terkenal dengan lantang bersuara dan mulut cakaplepas di media sosial.

Baru-baru ini Nur sajat telah mengeluarkan satu posting di Facebook yang dikatakan tidak sesuai dan kurang sopan untuk diberitahu secara umum.

Dalam postingnya, Nur Sajat menulis status bahawa die period atau datang bulan dan pada masa yang sama dia mengeluh kerana tidak mempunyai tuala wanita pada ketika itu. salah seorang netizen menegur atas tindakannya itu agak memalukan kaum wanita;

“Jika anda ini perempuan atau lelaki sekalipun untuk katakan period di laman sosial, rasanya malu sajalah. Kami kaum hawa ini tak ada pula nak upload period ke ape. Sebab kami tahu benda itu tak perlu nak diberitahu di laman sosial. maaf. terima kasih.”


Tiada ulasan: