Jumaat, 30 Jun 2017

Jangan jadi penyibuk, PKR beritahu Gerakan




PKR tidak terkesan dengan usaha Gerakan Pulau Pinang untuk "menyelamatkan" mereka daripada apa yang didakwa sebagai "dibuli" oleh DAP.

Timbalan Pengerusi PKR negeri, Datuk Law Choo Kiang berkata, Gerakan bertindak seperti "penyibuk" tatkala mereka seharusnya memikirkan mengenai parti sendiri.

"Gerakan seharusnya berani bersuara mengenai skandal 1MDB.

"Mereka juga (tidak) mempersoalkan Umno atas kerjasama yang dilihat dengan PAS. Mereka harus melihat perkara ini terlebih dahulu daripada menjadi penyibuk dalam urusan PKR," kata Law kepada Malaysiakini.

1MDB yang diilhamkan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak kini sedang disiasat di beberapa negara termasuk Amerika Syarikat dan Eropah kerana didakwa melakukan kegiatan pengubahan wang haram.

Sementara itu, PAS sejak berpisah dengan DAP dilihat bekerjasama rapat dengan Umno untuk mempromosikan agenda Islam, walaupun kedua-duanya secara terbuka menafikan kerjasama politik.

Law yang juga yang dipertua Dewan Undangan Negeri Pulau Pinang memberitahu Gerakan supaya keluar dari BN sebelum layak untuk mengajar orang lain.

Beliau menuduh Gerakan sekadar 'bermain politik untuk menimbulkan perbalahan antara PKR dan pemimpin Cina dalam DAP' terutama di Pulau Pinang

Tiada ulasan: