Selasa, 20 Jun 2017

Apa Jasa 'Isa Samad' Yang Dikenang Oleh Najib





 
Oleh RIDZWAN BIN ABU BAKAR

1. TS Isa Samad telah meletakkan jawatannya sebagai pengerusi FGV, FGV dalam kenyataannya kepada Bursa Kuala Lumpur memaklumkan bahawa Isa meletakkan jawatannya untuk mengurus urusan peribadi.

2. Urusan peribadi mengikut kefahaman umum sudah tentulah merujuk kepada urusan keluarga, sesuai dengan usianya mungkin TS Isa ingin 'mengurus peribadinya' bersama keluarga dan menikmati hasil kerjanya selama menjadi Menteri Besar, Menteri, Pengerusi Felda dan Pengerusi FGV.
3. Tanpa perlu menunggu jangka masa yang lama, Najib Razak (Perdana Menteri yang paling luklux pernah dimiliki oleh Malaysia) telah mengumumkan perlantikan Isa Samad sebagai pemangku Pengerusi SPAD pula, bahkan perlantikan itu berkuatkuasa serta merta.

4. Lebih menarik lagi, dalam kenyataan mengumumkan perlantikan Isa Samad, Najib berkata perlantikan itu dibuat untuk menghargai JASA Isa Samad, soalnya apakah Syed Hamid yang tidak disambung sebagai Pengerusi SPAD tidak ada sebarang jasa ?

5. *Najib wajib jelaskan kepada rakyat, apakah JASA besar Isa kepada beliau sehingga Isa tetap perlu diberikan peranan di agensi kerajaan sekalipun telah BERJAYA menjahanamkan Felda yang merupakan salah satu GLC yang agak cemerlang sebelum diambilalih dan dirosakkan oleh Isa Samad. Apakah Najib dan Isa ada menyimpan 'rahsia besar BERSAMA?.

6. Saya mengajak seluruh rakyat Malaysia untuk mempersoalkan perlantikan Isa Samad, jangan biarkan maruah dan nasib negara kita yang tercinta ini dipermainkan oleh Najib dan sekutunya.

AMANAH DEMI NEGARA

*RIDZWAN BIN ABU BAKAR, Pengarah Komunikasi Parti AMANAH Negara, Negeri Kedah 

Tiada ulasan: