Rabu, 10 Mei 2017

Pakatan Harapan terima 317 cadangan logo

 
Malah ada yang menghantar cadangan logo dengan melukisnya pada tisu


fahmi-logo-ph 

PETALING JAYA: Undangan terbuka Pakatan Harapan kepada orang ramai untuk merekabentuk logonya ternyata mendapat sambutan, apabila sudah menerima 317 cadangan sejak 5 hari lalu.

Pengarah Komunikasi PKR Fahmi Fadzil berkata penyertaan diterima daripada segenap lapisan masyarakat dan tanda jelas sokongan moral kepada mereka.

“Setakat pukul 11.00 pagi tadi, media Pakatan Harapan telah menerima 317 cadangan logo dari orang ramai.

“(Cadangan dari) anak muda kepada warga emas, daripada yang dilukis atas tisu sehingga mereka yang menawarkan ‘branding kit’ kepada kita,” katanya pada sidang media di ibu pejabat PPBM hari ini.

Pakatan pembangkang memutuskan untuk bertanding dengan 1 lambang pada Pilihan Raya Umum ke-14 dan perlu menghantarnya kepada Jabatan Pendaftaran Pertubuhan (RoS) dalam masa terdekat.
Justeru, Naib Presiden PKR Rafizi Ramli memuatnaik 3 cadangan logo di Facebook 3 Mei lalu,
namun ketiga-tiganya mengundang kecaman dan sindiran daripada orang ramai, antaranya kerana disifatkan “sambil lewa” dan “tidak kreatif”.

Sehari kemudian, Pakatan Harapan dalam satu kenyataan mengundang orang ramai menghantar logo rekaan mereka, dengan tarikh tutup ditetapkan hari ini.

Menurut Fahmi, pihaknya akan membuat perbincangan dalaman bagi menetapkan logo yang paling sesuai, dan akan membuat pengumuman “dalam masa beberapa hari lagi”.

Tiada ulasan: