Khamis, 25 Mei 2017

Najib hargai kesetiaan Pak Lah terhadap Umno

ANTARAPOS.COM

Post Pic
 
 
PUTRAJAYA: Sokongan padu dan kasih bekas Perdana Menteri, Tun Abdullah Ahmad Badawi terhadap kerajaan, Umno dan Barisan Nasional (BN) menyentuh hati Datuk Seri Najib Razak.
 
Meskipun tidak lagi aktif dalam politik, Najib berkata Tun Abdullah, atau lebih mesra dipanggil Pak Lah tidak pernah terdetik untuk mengkhianati parti, apatah lagi untuk bertindak keluar dari Umno.
 
"Beliau bukan sahaja memanggil saya sebagai 'my brother', bahkan Tun Abdullah adalah sahabat yang sebenar lagi sejati, kerana tetap setia bersama saya dan kerajaan sama ada ketika susah mahu pun senang, waima (bahkan) dalam situasi getir lagi bergelora. 
 
"Bahkan lebih menyentuh dan mengharukan saya, betapa tingginya nilai kasih sayang Tun Abdullah kepada parti dan negara, sanggup serah tampuk kepimpinan tertinggi UMNO dan jawatan Perdana Menteri kepada saya dengan penuh tertib dan kemuliaan tradisi parti," katanya semasa berucap di Pelancaran Syarahan Tun Abdullah Ahmad Badawi, petang tadi.
 
Perdana Menteri turut menyifatkan Pak Lah sebagai seorang yang berhati mulia, selain menghargai usahanya untuk terus memartabatkan Islam dan golongan agama di negara ini.
 
"Pada sisi lain saya amat menghormati Tun Abdullah sebagai seorang pemimpin yang cenderung mengangkat martabat Islam dan golongan agamawan, selain turut mengimbangkan ciri pembinaan tamadun negara selaras pemikiran beliau menerusi kerangka Manhaj Hadhari," katanya lagi.
 
Dalam pada itu Pertubuhan Legasi Tun Abdullah Ahmad Badawi turut menerima sumbangan daripada kerajaan berjumlah RM5 juta.
 
 

Tiada ulasan: