Ahad, 21 Mei 2017

Mat Over dakwa setiap butir beras adalah usaha DS Najib

MALAYSIA DATELINE



Setelah memberikan alasan bahawa tindakan menampar Datuk David Teo malam tadi hanya sekadar gimik, Mat Over atau nama sebenarnya Sulaiman Yassin akhirnya mengakui beliau bertindak sedemikian atas empat alasan.

Menulis di laman sosial menjelang tengah malam hari kejadian, Sulaiman mendakwa mempunyai alasan tersendiri untuk menampar Teoh.

Alasan pertama adalah beliau menganggap perdana menteri Datuk Seri Najib Razak sebagai 'pejuang Islam' yang diiktiraf seluruh dunia.

Najib juga, tambah beliau adalah antara 'Melayu tulen' yang ada di dunia.

"Setiap butir beras adalah usaha Datuk Seri Najib," ujar Mat Over ketika memberikan alasan ketiga tindakannya itu.
Malah bagi alasan keempat, pelawak asal Terengganu itu mendakwa Najib sebagai "Khalifah di Malaysia".
Dalam insiden malam semalam, Ketua Pegawai Eksekutif Metrowealth Picture (MIG) Datuk David Teo ditampar Sulaiman ketika sesi Dialog Tranformasi Nasional 2050 (TN50) bersama Najib yang dihadiri ratusan artis.

Teoh tidak berpuas hati kerana pemudahcara majlis Rosyam Nor didakwa tidak bersikap adil kerana hanya memberi peluang kepada hadirin yang duduk di sudut tertentu untuk berdialog.

Beliau enggan berhenti bercakap walaupun diarahkan Rosyam hingga Sulaiman tiba-tiba meluru ke arahnya dan menampar pengarah filem tersebut.

Mereka kemudian dileraikan anggota polis dan hadirin.

Najib kemudian mengarahkan David dan Teoh bersalaman namun pertelingkahan antara kedua mereka berlanjutan di media.

"Insiden yang berlaku tadi hanya gimik. Ia sebahagian daripada program hari ini," ujar Sulaiman sambil ketawa apabila ditanya wartawan.

Bagaimanapun Teo menafikan kenyataan Sulaiman dan berkata insiden itu bukanlah gimik seperti didakwa.

"Saya tidak diberikan peluang bercakap dengan PM. Saya juga tidak tahu ia hanya gimik. Saya juga tidak mengenalinya secara peribadi," ujar Teo kepada wartawan selepas insiden berlaku.

Tiada ulasan: