Isnin, 22 Mei 2017

Insiden tampar: David Teo sedia beri kerjasama 100%

 
Teo berkata setakat ini belum menerima sebarang notis atau panggilan daripada pihak polis untuk hadir memberi keterangan.


david-teo-slap 


PETALING JAYA: Penerbit filem, Datuk David Teo bersedia memberi keterangan kepada polis pada bila-bila masa berhubung kekecohan yang berlaku pada Dialog Transformasi Nasional 2050 (TN50) bersama perdana menteri di Seri Perdana, Rabu lalu.

Katanya, beliau belum menerima sebarang panggilan atau notis daripada polis, tetapi berjanji akan memberi kerjasama penuh kepada polis bagi memudahkan siasatan berhubung insiden itu.

“Saya bersedia memberi kerjasama sepenuhnya kepada pihak polis,” katanya kepada FMT hari ini.

Semalam, Ketua Jabatan Siasatan Jenayah (JSJ) Kuala Lumpur, SAC Rusdi Mohd Isa dipetik China Press sebagai berkata, mereka akan memanggil Teo dan Sulaiman Yassin yang lebih dikenali sebagai Mat Over, minggu ini untuk merakamkan keterangan mereka.

Ia susulan kekecohan pada Dialog TN50 bersama Datuk Seri Najib Razak dan penggiat seni di Putrajaya, Rabu lalu, yang berpunca daripada tindakan Teo mempersoalkan moderator Datuk Rosyam Nor tidak memberi peluang kepada hadirin di barisan belakang untuk bertanya soalan kepada perdana menteri.

Selepas Rosyam membuka ruang kepada Teo untuk bertanya soalan, Mat Over tiba-tiba muncul dan menampar Teo sambil disaksikan Najib.

Ditanya mengenai penjelasan yang akan dibuatnya kepada polis, Teo bagaimanapun enggan mengulas.

“Jawapan kepada polis adalah sulit, saya minta maaf tidak boleh beritahu,” kata pemilik syarikat produksi Metrowealth International Group (MIG).

Kes itu disiasat di bawah Seksyen 323 Kanun Keseksaan kerana mendatangkan kecederaan selepas polis menerima 2 laporan dengan 1 daripadanya dibuat orang awam di Balai Polis Pudu, Kuala Lumpur dan 1 lagi dibuat pihak polis sendiri di Ibu Pejabat Polis Daerah Putrajaya.

Tiada ulasan: