Sabtu, 27 Mei 2017

Ihya Ramadan: RM1.5 juta untuk 120 masjid dan surau

OLEH AFIX REDZUAN]

CP2A0807-1024x683


HULU KELANG: Dato’ Menteri Besar, Dato’ Seri Mohamed Azmin Ali meyampaikan sumbangan Ihya Ramadan berjumlah RM1.5 juta kepada 120 masjid dan surau bagi Parlimen Gombak dan DUN Bukit Antarabangsa.

Sumbangan diserahkan pada Majlis Penyampaian Sumbangan Ihya Ramadhan Masjid dan Surau DUN Bukit Antarabangsa dan Parlimen Gombak serta Jamuan Rakyat di Masjid Klang Gates Baru.

Bagi DUN Bukit Antarabangsa, masjid dan surau masing-masing menerima sumbangan berjumlah RM20,000 sementara bagi setiap masjid dan surau terpilih di Parlimen Gombak menerima sumbangan RM10,000.

Dalam majlis sama, Pemerbadanan Menteri Besar Selangor (MBI) dan Permodalan Negeri Selangor Berhad (PNSB) turut menyerahkan sumbangan iftar perdana berjumlah RM300,000.

CP2A0711-1024x683

Sumbangan dilakukan oleh Ketua Pegawai Operasi MBI dan juga Pengarah PNSB, Soffan Affendi Aminudin kepada Dato’ Menteri Besar, Dato’ Seri Mohamed Azmin Ali.

Soffan Affendi berkata, program iftar dilihat sebagai salah satu kaedah bersama-sama masyarakat secara langsung di masjid dan surau sekaligus memperkukuh penyatuan ummah.

“Dengan adanya program iftar perdana anjuran MBI dan PNSB dengan kerjasama Jabatan Agama Islam Selangor (JAIS), seluruh masyarakat islam di Selangor akan dapat menikmati nilai ukhuwah islamiah yang berkualiti dalam konteks berjamaah ketika berbuka puasa, disusuli dengan solat fardhu berjamaah dan solat sunat terawih yang turut dilakukan secara berjamaah,” katanya

Tiada ulasan: