Isnin, 29 Mei 2017

'Budak hingusan' ini takkan duduk diam, kata Syed Saddiq

MALAYSIAKINI


Ketua Armada Parti Pribumi Bersatu Malaysia (BERSATU), Syed Saddiq Syed Abdul Rahman berkata, komen yang mengatakannya biadab tidak akan melemahkan keazaman untuk berjuang demi negara.

"Ini bukan kali pertama saya dipanggil "budak hingusan. Dulu pun Umno-BN panggil saya "budak hingusan".

"Datuk Seri Nazri Aziz panggil saya budak hingusan sebab mengkritik Datuk Seri Najib (Razak). Pemimpin MCA panggil saya "budak hingusan" kerana mengutuk hipokrisinya. Pemuda Umno panggil saya budak hingusan kerana menerima cabarannnya untuk berdebat.

"Tetapi, bila saya ajak mereka untuk bersemuka, berdialog atau pun berdebat, sampai sekarang mereka mendiamkan diri. Kalau betul saya ni "budak hingusan", patahkan hujah saya. Mari berdialog. Tidak perlu untuk berselindung di sebalik faktor umur," katanya dalam kenyataan.

Semalam, Penyelaras Gerakan Deklarasi Rakyat, Datuk Seri Khairuddin Abu Hassan berkata, Syed Saddiq bersikap biadab apabila menggesa naib presiden parti itu, Datuk Hamidah Othman meletakkan jawatan.

Menyifatkan Syed Saddiq sebagai "budak hingusan" dalam politik , Khairuddin berkata cabar-mencabar tidak akan dapat menyelesaikan masalah dan kemelut yang melanda BERSATU.

"Reaksi budak hingusan Syed Saddiq ini akan membuatkan lebih ramai rakyat jelata bertambah menyampah dengan parti BERSATU nanti.

"Cabar mencabar bukan caranya untuk selesaikan kemelut terkini dalam PPBM (BERSATU). Budak hingusan ini jangan terlalu angkuh kerana dia terlibat dalam politik hanya setahun jagung saja," kata Khairuddin lagi.

Mengulas lanjut, Syed Saddiq berkata, beliau tidak akan duduk senyap apabila melihat salah laku

Tiada ulasan: