Jumaat, 19 Mei 2017

Becoming Hannah : Serangan Ke Atas DAP





 
Oleh: Dr Tanaka Mustafa

1) Sebenarnya buku Hannah Yeoh itu tak menjejaskan apa-apa pun kepentingan umat Islam. Orang Melayu kebanyakannya bukan minat sangat nak membaca. Apatah lagi bahan bacaan biografi sebegitu. Membaca pun malas, bagaimana mahu terpengaruh dengan isi kandungan buku itu?

2) Jika ada yang membacanya pun, tentu golongan yang berpendidikan, pengkaji dan seumpamanya. Educated level. Educcated level ni berapa percent saja daripada keseluruhan umat Melayu. Malah apabila dikatakan educated level, mereka takkan mudah terpengaruh dengan agenda buku tersebut.

3) Jadi, saya tetap dengan postulat saya, bahawa tulisan Dr kamarul itu bukanlah menyerang Hannah. Tetapi aimnya adalah politik DAP. Menyerang DAP. PAS melalui Dr Zuhdi segera menambah serangan.

4) Kemudian para penulis Islamis akan mula membuat huraian daripada serangan-serangan tersebut - menyerang DAP. Apabila trupers Umno mula menghadam isu yang dipanaskan ini, DAP akan diserang secara gerila oleh trupers Umno. Bergantung kepada bayaran yang diterima. Bwahahaha....

5) Bukan sahaja aim PAS untuk mengolah dan memperalat serangan daripada Umno ke atas DAP, malah serangan PAS ini juga cuba menggegar ideologi PPBM. Hakikatnya PPBM masih berfikrah Umno. Cuma mereka kecewa dan marah akan Najib sahaja. Apabila PAS membuat serangan sebegini, mungkin PPBM akan berbelah bagi untuk terus utuh dalam PH.

6) Semua ini hanya telahan saya. Tak semestinya benar. Bukan kajian, sebab saya tak membawa statistik.

Sekian

Tiada ulasan: