Ahad, 30 April 2017

MB bawa ‘hadiah’ untuk pelajar di Timur Tengah

OLEH AFIX REDZUAN

azmin-parlimen

IPOH: Delegasi Kerajaan Negeri yang diketuai Dato’ Menteri Besar, Dato’ Seri Mohamed Azmin Ali akan berlepas ke Maghribi, Jordan dan Mesir malam ini bagi menyampaikan sumbangan pendidikan Peduli Siswa berjumlah RM2.5 juta kepada pelajar Selangor.

Lawatan kerja selama tiga hari itu antara lain melihat keperluan pelajar di sana yang akan diputuskan dalam Belanjawan Negeri 2018.

“Kita merasakan keperluan untuk memastikan pengajian mereka tidak terganggu ketika berada di sana.
“Kita meluluskan RM2 juta pada sidang Dewan Negeri Selangor (DNS) lalu dan ditambah RM500,000 daripada anak syarikat Kerajaan Negeri,” katanya.

Beliau berkata, bantuan itu berjaya diusahkan untuk tahun ini sementara satu peruntukkan tetap akan dirangka dan diumumkan hujung tahun ini.

Antara pimpinan negeri yang turut serta dalam lawatan itu adalah Exco Pendidikan, Pembangunan Modal Insan, Sains dan Teknologi serta Inovasi, Nik Nazmi Nik Ahmad; Exco Hal Ehwal Agama, Jawatankuasa Adat Melayu, Pembangunan Desa dan Kampung Tradisi, Dato’ Dr Ahmad Yunus Hairi dan Pengarah Jabatan Agama Islam Selangor (JAIS), Dato’ Haris Kasim.

Tiada ulasan: