Selasa, 18 April 2017

Chef Wan dedah perkahwinan Serina tidak bahagia

 
Chef Wan berkata seorang isteri perlu dimanjakan suami tapi anaknya bekerja teruk mencari rezeki untuk keluarga 


chef-wan_anak_600


PETALING JAYA: Selepas sekian lama bersabar akhirnya chef selebriti, Chef Wan mendedahkan rumah tangga anak perempuannya, Serina Redzuawan dengan Gavin Edward O’luanaigh atau nama Islamnya Salahudin Ghafar tidak bahagia menerusi akaun Instagram.

“Serina sudah memfailkan perceraian dan dia akan melalui beberapa prosiding untuk memperjuangkan hak dan keadilan,” menurut catatan Instagramnya 2 hari lepas.

Chef Wan berkata keretakan rumah tangga pasangan itu berpunca daripada sifat kedekut menantunya dalam memberi nafkah dan enggan menerima nasihatnya supaya berubah.

“Suami wajib menjalankan tanggungjawab memberi perbelanjaan kepada isterinya tiap-tiap bulan.

“Dia perlu dimanjakan suami, tetapi sayangnya anak saya bekerja teruk mencari rezeki dan sebagai seorang ayah, sudah pasti saya sedih.”

Menurut Chef Wan, bekas isterinya pun menerima RM3,000 sebulan bagi perbelanjaan harian dan mendapat sebuah apartmen 3 bilik.

“Cukuplah, jika tidak mahu mendengar nasihat bapa mentua, saya rasa sampai sini sajalah, saya percaya, Serina layak mendapat kehidupan yang lebih baik.”

Beliau berharap selepas penjelasan itu, tiada lagi pihak yang bertanya soalan peribadi kerana beliau tidak akan layan.

Beliau juga berharap Serina dan 2 cucunya akan mendapat kehidupan lebih baik.

“Ya, saya bersimpati dengan cucu saya, tapi saya yakin perhatian dan kasih sayang kami akan memberi semangat untuk mereka meneruskan kehidupan.

Chef Wan juga menasihati suami yang mendengar khutbah di depan kadi supaya ingat tanggungjawab mereka kepada isteri.

“Tiada istilah duit saya adalah duit saya dan duit awak juga perlu disumbangkan kepada keluarga, nafkah tetap tanggungjawab suami.”

Tiada ulasan: