Rabu, 12 April 2017

ADUN DAP Mengaku Kecam Shahbudin Berdasarkan Kenyataan Media Sahaja

 Suara Kebenaran




ADUN Sg Pinang, Lim Siew Khin, dari sumber terdekatnya mengaku tidak mendengar sendiri sesi perdebatan antara Ahli Parlimen Tasek Gelugor, Shahbudin Yahya dengan Ahli Parlimen Kulai, Teo Nie Chin mengenai perogol berkahwin dengan mangsanya untuk terlepas dari hukuman penjara, sebaliknya hanya bergantung kepada  laporan dalam The Star dan Malaysiakini sahaja.

Siew Khin akan dipertanggungjawabkan oleh DAP dan kerajaan Penang untuk membawa usul mengecam Shahbudin dalam persidangan DUN Penang yang akan datang.  Siew Khin juga kini diamanahkan mengetuai bantahan terhadap Shahbudin berikutan latar belakangnya sebagai aktivis wanita sebelum menjadi wakil rakyat.

Menurut sumber berkenaan, Siew Khin tidak perlu mendengar sendiri dari Shahbudin kerana beliau tidak begitu fasih berbahasa Melayu, apatah lagi memahami perdebatan dalam bahasa berkenaan berbanding laporan dalam The Star dan Malaysiakini yang ditulis dalam English dan lebih mudah difahami untuk Yang Berhormat sepertinya.

Justeru kalau beliau salah dalam kecamannya terhadap Shahbudin, itu adalah kerana pemberitaan dalam The Star dan Malaysiakini dan Shahbudin tidak perlu mencarinya untuk membuat tuntutan saman, tapi carilah dua media tersebut, kata sumber berkenaan lagi.

Bagaimanapun, sama ada laporan media atau hansard parlimen,  memang rakyat percaya Shahbudin ada menyebut perkataan-perkataan itu dalam parlimen, menurut sumber yang sama lagi.

Tiada ulasan: