Khamis, 30 Mac 2017

Strategi dia lagi teruk, sampai kalah 13 PRU'


Lim Kit Siang


KUALA LUMPUR - "'Strategi' dalam politik yang dimiliki Ketua Parlimen DAP,  Lim Kit Siang adalah strategi teruk yang menyebabkan kekalahan beliau menentang BN, jadi mengapa saya perlu belajar daripada dia?" demikian bidas Pengarah Komunikasi Strategik Barisan Nasional (BN), Abdul Rahman Dahlan.

Menurut beliau, strategi yang digunapakai Kit Siang telah menyebabkan kekalahan DAP menentang BN berulang kali sehingga 13 kali.

"Saya tidak memerlukan kuliah (tentang ilmu) strategi dari Kit Siang. Jika benar beliau mempunyai strategik cukup baik, beliau tidak akan kalah 13 kali dalam PRU.

"Kita tidak perlukan seorang saintis roket untuk tahu bahawa Kit Siang telah gagal 13 kali untuk mengalahkan BN. Kalau pemimpin lain sudah pasti akan letak jawatan pada kekalahan pertama," katanya dalam satu kenyataan.

Kit Siang sebelum ini dalam sidang media di Parlimen menawarkan tuisyen percuma kepada Abdul Rahman untuk mengajarnya maksud sebenar strategik.

Menurutnya lagi, Kit Siang sepatutnya sedar yang pemimpin DAP itu bukan sebahagian daripada penyelesaian, sebaliknya sebahagian daripada masalah.

"Kalau saya jadi beliau, saya akan letak jawatan pada kekalahan pertama lagi," ujarnya lagi.

Tiada ulasan: