Ahad, 19 Mac 2017

Satu lagi mayat tragedi lemas Bukit Beruntung ditemui

ANTARAPOS.COM
Post Pic
PETALING JAYA: Mayat seorang daripada dua mangsa yang hilang dihanyutkan arus deras di anak Sungai Selangor, Bukit Beruntung, Jumaat lalu ditemui sebentar tadi.
Memetik laporan BH Online, mayat yang belum dapat dipastikan identitinya itu ditemui kira-kira jam 11.15 pagi di tebing Sungai Selangor, kira-kira 5 kilometer dari pusat operasi mencari di Kampung Timah, Bukit Beruntung.
Ketua Polis Daerah Hulu Selangor, Superintendan R Supramaniam berkata, waris kepada 2 mangsa kini berada di Hospital Kuala Kubu Bharu (HKKB) untuk proses pengecaman.
Dua pelajar yang masih belum ditemui itu dikenal pasti sebagai Muhammad Ikhwan Mohd Ridwan, 10, dan Muhammad Aiman Kamarul Ariffin, 12. 
Mereka hilang selepas dihanyutkan air deras bersama enam rakan. Lima mangsa ditemui lemas manakala seorang terselamat.
Lima mangsa yang meninggal dunia ialah pasangan adik-beradik, Shahrizat Abdullah, 12, dan Shahrizwan, 10; Amirul Hakimi Khairul Amru, 9, Muhammad Iskandar Shah, 12, dan Muhammad Aiman Fitri Md Asmadi, 12.
Mereka yang sedang menangguk ikan di anak Sungai Selangor tidak sempat melarikan diri ketika air deras berpunca daripada kepala air melanda kawasan itu.

Tiada ulasan: