Rabu, 29 Mac 2017

Najib Siap Sedia Jual Negara Pada India Pula!!

Suara Kebenaran




Perjanjian perdagangan antara Malaysia dan India bernilai RM 30 billion yang akan dilaksanakan tidak lagi, memberikan indikasi bahawa Najib akan sekali lagi menjual kepentingan negara ini kepada negara luar – selepas China dan Arab Saudi.

Apa lagi yang tinggal kepada rakyat negara ini bila semua hasil yang ada dibahagi-bahagikan kepada negara-negara luar berkuasa besar yang mempunyai kepentingan komersial semata-mata.

Sekalipun tidak diperincikan perkara yang akan terlibat dalam pelaburan bernilai RM 30 billion ini, sudah tentu akan ada tanah di negara ini yang menjadi milik negara India seperti mana yang berlaku dalam pelaburan China di Bandar Malaysia dan Arab Saudi di Penggerang.

Apakah hasil dari pelaburan bernilai tinggi ini kepada rakyat Malaysia, tiada siapa tahu tapi yang kita tahu, tanah dah kena jual dulu.

Pakatan Harapan di Selangor tidak menyerahkan tanah atas nama pelaburan.  Ada banyak cara untuk mendapatkan pelabur luar, tidak semestinya dengan menjual tanah yang sepatutnya menjadi milik rakyat.

Tiada ulasan: