Selasa, 28 Mac 2017

Muhyiddin: Isu kepimpinan Pakatan Harapan selesai tak lama lagi

ANTARAPOS.COM
Post Pic
  
 
PETALING JAYA: Presiden Parti Bersatu Pribumi Malaysia (PPBM) Tan Sri Muhyiddin Yassin berkata lebih cepat isu kepimpinan Pakatan Harapan (PH) boleh diselesaikan, ia adalah lebih baik bagi gabungan pembangkang itu.
 
Beliau berkata demikian ketika menjawab soalan berhubung kedudukan samar-samar PH mengenai siapa akan menjadi calon perdana menteri dan timbalannya jika mereka berjaya menawan Putrajaya pada pilihan raya akan datang.
 
"Pemimpin Pakatan Harapan mengakui persepsi bahawa kita perlu lebih bersatu.
 
"Pakatan ini akan membolehkan kami membincangkan isu seperti kepimpinan dan pembahagian kerusi secara bebas dan ikhlas.
 
“Lebih cepat kita selesaikan ini, makan ia akan menjadi lebih baik untuk Pakatan Harapan," katanya pada sidang media di Ibu Pejabat Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM) di Petaling Jaya hari ini.
 
Muhyiddin, berkata demikian selepas mempengerusikan mesyuarat majlis tertinggi PPBM, juga mengumumkan pelantikan pengerusi dan timbalannya untuk kepimpinan parti itu di Kedah, Kelantan, Pulau Pinang, Terengganu, Perak, Selangor, Melaka, Johor dan Pahang.
 
Katanya, kepimpinan bagi Negeri Sembilan, Wilayah Persekutuan dan Perlis akan diumumkan pada masa akan datang.
 
Muhiyiddin berkata PPBM tidak akan menubuhkan pejabatnya di Sabah atau Sarawak kerana ia akan menumpukan usahanya pada kawasan di Semenanjung Malaysia.
 
 

Tiada ulasan: