Rabu, 15 Mac 2017

Mahfuz kecewa dengan pimpinan Pemuda PAS

Farhan Darwis

Dengan kenyataan yang dikeluarkan Ketua Pemuda PAS Nik Abdul Nik Aziz sebelum ini, ia menggambarkan Najib tidak melakukan sebarang kesalahan

KUALA LUMPUR: Ahli Parlimen Pokok Sena Mahfuz Omar hari ini menyatakan kekecewaannya terhadap kepimpinan Pemuda PAS yang mempertahankan Perdana Menteri Najib Razak apabila mengatakan beliau menanggung kesakitan bekas-bekas perdana menteri terdahulu.

Mahfuz berkata, dengan kenyataan yang dikeluarkan Ketua Pemuda PAS Nik Abdul Nik Aziz sebelum ini, ia menggambarkan Najib tidak melakukan sebarang kesalahan sedangkan 1Malaysia Development Berhad  (1MDB)  berlaku di bawah pentadbiran Najib.

“Saya sangat kecewa dengan kenyatan Nik Abduh yang didokong timbalannya Khalil Abdul Hadi tentang kenyataan kesakitan dialami Najib akibat kesakitan lama perdana menteri sebelum ini khususnya Dr Mahathir.

“Ini beri gambaran Najib tidak lakukan apa-apa kesalahan dalam pentadbiran sekarang sebagai perdana menteri,” kata Mahfuz ketika ditemui di lobi Parlimen.

“Isu 1MDB bukan penyakit lama. Wabak dan virusnya di bawa oleh Najib dan Umno di bawah Najib berjangkit kepada rakyat pada hari ini.”

Akibat perkara itu, Mahfuz berkata bebannya kini terpaksa dipikul oleh rakyat.

“Saya minta dia (Nik Abduh) fahami masalah rakyat hari ini. Felda Global Venture (FGV) bukan zaman Dr Mahathir. Ia penyakit baru zaman Najib.

“Banyak lagi isu lain. Saya harap jangan rosakkan nama baik PAS dengan kenyataan begini. Ini merosakkan nama dan imej PAS yang bawa penyelesaian dan melindungi rakyat,” kata pemimpin PAS itu lagi.

Parti Islam itu kata Mahfuz harus mengasingkan diri mereka daripada dilihat bersama-sama Najib.

“PAS harus asingkan diri, perlu dilihat tidak bermain mata dengan Najib.

Penyangak negara adalah satu yang sangat ditolak rakyat. Penyangak sekarang adalah Najib.

“Ini merugikan PAS. Kenyataan Nik Abduh memperlihatkan dia dekat dengan Najib,” katanya lagi.

Tiada ulasan: