Selasa, 28 Februari 2017

Pasca H355: DAP dan sekutunya panik



 
Oleh NASRUDIN HASSAN

1. Sehari dua ini suhu di pentas politik tanah air meningkat tinggi. DAP dan sekutu rapatnya PAN begitu aktif menyerang PAS dan kepimpinannya.

2. Tidak semena-mena mereka melipatganda serangan ke atas PAS.

Bermula kenyataan:

i- kononnya mereka boleh menghimpunkan lebih ramai rakyat berbanding H355 kalau mereka mahu.

ii- PAS bakal berpecah lagi,

iii- Kelantan akan jatuh ke tangan PAN

iv- dan terbaru mereka menganggap PAS hari ini tidak sama dengan PAS zaman Al Marhum Tuan Guru Nik Abdul Aziz.

3. Secara teliti jika kita perhatikan corak serangan mereka, jelas menggambarkan mereka sedang panik atau gabra berdepan dengan gelombang kebangkitan rakyat khasnya ummat Islam dari pelbagai latar bersama perjuangan PAS untuk memperjuangkan Islam di Malaysia.

4. Membandingkan PAS sekarang di bawah kepimpinan Tuan Guru Hj Abdul Hadi Awang kononnya jauh berbeza dengan zaman Al Marhum Tuan Guru Nik Abdul Aziz Nik Mat adalah satu contoh ketara betapa mereka mula panik dan serba tak kena dalam tindakan mereka.

5. Mereka lupa, zaman Al Marhum Tuan Guru Nik Abdul Aziz itu adalah zaman Tuan Guru Hj Abdul Hadi juga sebagai Presiden PAS. Beliau menjadi Presiden PAS pada masa itu sehinggalah sekarang.

6. Tiada dasar dan prinsip perjuangan PAS yang berubah kecuali beberapa pendekatan diubahsuai berdasarkan keperluan dan tuntutan semasa.

7. Tahap mental dan kekejangan saraf DAP semakin parah. Mereka panik bila hasrat mereka mahu memecahkan PAS gagal. Meskipun berjaya membuatkan G18 meninggalkan PAS dan menubuhkan parti baru. Nyata DAP tidak yakin malah tidak berjaya menjadikan parti baru itu menggantikan tempat PAS.

8. Lebih menarik, PAS terus membina kekuatan dan saiz pengaruhnya makin melebar dan meluas. Gagasan Sejahtera mula mengembangkan blok ketiga dipersada politik tanah air.

9. Sementara pilihan raya umum semakin hampir, masa mereka kian suntuk lalu mereka mula kelihatan berusaha keras untuk kembali memecahkan keutuhan PAS dengan pelbagai fitnah dan tohmahan dilemparkan.

10. Pada masa yang sama, mereka mahu menutup pergolakan rumahtangga mereka yang sedang retak menanti belah dengan melemparkan batu ke arah rumah orang lain. Politik buruk yang sedang dipraktiskan oleh mereka sekarang, mempotretkan wajah mereka yang sebenar. -

Tiada ulasan: