Ahad, 19 Februari 2017

'MB Johor tinggal di rumah kedai bersama 13 yang lain?'

MALAYSIAKINI


Senarai daftar pengundi terkini menyatakan Menteri Besar Johor Datuk Seri Mohamed Khaled Nordin menetap di sebuah rumah kedai di Masai, Johor bersama 13 yang lain.

Hal tersebut didedahkan oleh Pakatan Harapan Johor selepas menyemak senarai daftar pemilih bagi suku keempat 2016 yang kini sedang dipamerkan.

Menurut Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Mengkibol Tan Hong Pin, alamat yang dipersoalkan ialah ibu pejabat Umno bahagian Pasir Gudang di alamat 1, Jalan Tembusu, Taman Rinting.

Daftar pemilih bagi suku ketiga 2016 yang merekodkan pertukaran alamat pemilih oleh Khaled dan anaknya Akmal Saufi ke lokasi di atas.

Daftar pemilih bagi suku berikutnya mencatatkan 12 lagi individu turut disenaraikan kepada alamat yang sama.

"Jika daftar pemilih itu diwartakan, maka akan ada 14 orang, termasuk MB dan anaknya, didaftarkan sebagai pengundi di alamat itu," kata ADUN DAP itu.

Ia adalah antara ratusan butiran pengundi mencurigakan yang dikemukakan oleh Tan kepada Suruhanjaya Pilihan Raya Johor, hari ini.

Menurut Tan, para pengundi meragukan terdapat di empat kawasan Parlimen - Gelang Patah, Kluang, Segamat dan Pasir Gudang.

Tiada ulasan: