Khamis, 29 Disember 2016

MH8205 Madinah-KL terpaksa mendarat di Bombay

ANTARAPOS.COM


Post Pic
 
 
KUALA LUMPUR: Pesawat MH8205 yang dalam penerbangan dari Madinah ke ibu negara, semalam terpaksa mendarat di Bombay, India selepas mengalami masalah teknikal. 
 
Pesawat sewa khas untuk jemaah umrah itu berlepas dari Lapangan Terbang Antarabangsa Putera Muhammad Bin Abdul Aziz pada jam 8.49 malam waktu tempatan semalam dan dijadualkan tiba di Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur (KLIA) pada jam 10.30 pagi ini. 
 
Malaysia Airlines Berhad (MAB) menerusi kenyataan menjelaskan sistem pemindahan minyak dalam pesawat mengalami masalah, menyebabkan juruterbang mengambil keputusan mendarat di Bombay. 
 
"Juruterbang bertindak sedemikian walaupun masalah teknikal berkenaan tidak mempunyai sebarang isu keselamatan. "Ini kerana keselamatan penumpang sentiasa menjadi keutamaan kami dalam mengharungi sebarang masalah ketika dalam penerbangan. 
 
"Sehubungan itu, pesawat berkenaan ketika ini selamat mendarat di Bombay dan sedang diperiksa jurutera tempatan," katanya, hari ini. 
 
MAB turut memberi jaminan untuk menjaga kebajikan penumpang sementara pesawat berkenaan diperiksa di Bombay dan sebarang perkembangan lanjut akan dimaklumkan dari semasa ke semasa. 
 
"Kami memohon maaf kepada penumpang berikutan masalah ini," katanya.
 
 

Tiada ulasan: