Selasa, 15 November 2016

LEBIH BAIK JAMAL TINJAU SAMA RUMAH DAN KERETA MENTERI2 UMNO

 shahbudindotcom




Selepas pulih daripada insiden hidung berdarah semalam,  esok pemimpin Baju Merah, Jamal Md Yunus dilaporkan akan membawa sekumpulan wartawan menaiki helikopter untuk meninjau rumah banglo seorang pemimpin PKR di Ampang, Selangor.

Dakwanya, pemimpin Angkatan Muda PKR itu memiliki banglo dan pelbagai kereta mewah meskipun baru sepenggal memegang jawatan dalam parti berkenaan.

Terbongkar kisah bagaimana seorang yang baru berusia 28 tahun dan baru sepenggal memegang jawatan dalam PKR, namun memiliki kekayaan yang luar biasa...banglo, kereta berbelas biji yang bernilai berjuta-juta ringgit, katanya lagi.

Makin kacau nampaknya Jamal ini...apa masalahnya jika seseorang yang kaya dan banyak duit memegang jawatan dalam parti politik?
Jika pemimpin muda tersebut tiada apa-apa jawatan dalam kerajaan negeri Selangor, GLC atau sebagainya, salahkah dia kaya dan memiliki wang yang banyak dan di mana boleh dikaitkan dengan rasuah atau salah guna kuasa?

Mungkin dia pandai berniaga, berasal dari keluarga berharta, ada bapa mertua kaya atau menang loteri dan sebagainya?

Berbeza dengan apa yang berlaku dalam UMNO dan BN selama ini, mereka yang dipersoalkan itu selalunya ada jawatan penting dalam kerajaan. 

Tidaklah rahsia bahawa bukan saja menteri dan timbalan menteri yang diketahui ramai yang kaya dengan memiliki rumah besar, banyak kereta, isteri bergaya dengan perhiasan mahal-mahal,  bahkan setiausaha sulit, setiausaha akhbar dan pegawai khas pun tidak sedikit yang berubah gaya hidupnya secara mengejut.

Mereka ini memang wajar dipersoalkan kerana ada jawatan dalam kerajaan serta terlibat menguruskan dana yang berkaitan rakyat. Maka, ia wajar dipersoalkan.

Untuk itu, terlanjur Jamal sudah membawa wartawan dengan helikopter esok, eloklah jika beliau meninjau sekali kekayaan dan besar mana rumah serta berapa banyak kereta yang dimiliki oleh sebahagian besar pemimpin kerajaan itu.

Antara  kawasan perumahan yang boleh ditinjaunya ialah Taman TAR di Ampang, Bukit Damansara, Taman Duta, Mont Kiara, Tropicana serta Country Height di Kajang di mana disitulah bersemayamnya sebahagian besar pemimpin kerajaan yang kaya-raya itu.

Dikhabarkan sesetengah menteri, timbalan menteri dan setiausaha-setiausaha itu bukan sekadar memiliki lebih daripada satu rumah, malah orang rumah juga lebih daripada satu bilangannya.

Ambillah gambar serta video tentang rumah dan kereta-kereta yang mereka miliki dan dedahkan kepada umum, barulah Jamal akan dikenali sebagai  "Hero Rakyat"  bagi orangramai.

Sekadar mendedahkan kekayaan pemimpin muda PKR yang tiada jawatan dalam kerajaan, kata orang bendang padi Sungai Besar, ia hanya "menghabiskan beras" saja.


Tiada ulasan: