Selasa, 15 November 2016

Ada kumpulan rancang provokasi dalam BERSIH - Abdul Kadir Primary tabs View(active tab) Track Politik di Kuala Lumpur - 15 Nov 2016 (4 hours ago) 1 of 1 Abdul Kadir Sheikh Fadzir Abdul Kadir Sheikh Fadzir Peserta Perhimpunan BERSIH biasanya terdorong mencetuskan keganasan kerana ada kumpulan dalaman yang merancang melakukan provokasi dengan pihak keselamatan. Presiden Parti Ikatan Bangsa Malaysia (IKATAN), Tan Sri Abdul Kadir Sheikh Fadzir berkata, perancangan itu bertujuan bagi mendapat liputan media antarabangsa dan memburukan kerajaan Malaysia. "Saya sendiri pernah mengambil bahagian dalam dua siri BERSIH yang diadakan pada tahun-tahun dahulu. "Dalam setiap demonstrasi tersebut memang terdapat perancangan yang rapi oleh kumpulan dalaman untuk memprovokasi polis dan pihak-pihak lain dan menimbulkan rusuhan besar-besaran," ujarnya dalam kenyataan di sini hari ini. Justeru, bekas Menteri Pelancongan itu mahu pihak berkuasa seperti Polis Diraja Malaysia supaya menghentikan himpunan yang bakal diadakan 19 November ini. Himpunan BERSIH 5, katanya, bakal mengundang provokasi terutama selepas Ketua Baju Merah, Datuk Seri Jamal Md. Yunos didakwa ditumbuk baru-baru ini. Jamal pula mendakwa kumpulan Baju Kuning bertanggungjawab. Menurut Abdul Kadir, langkah membendung perlu dilakukan segera oleh pihak berkuasa bagi mengelak berlaku kemalangan jiwa dan pertumpahan darah antara kedua-dua kumpulan itu.--MalaysiaGazette

MALAYSIA GAZETTE
 

Abdul Kadir Sheikh Fadzir
Abdul Kadir Sheikh Fadzir
 
 
Peserta Perhimpunan BERSIH biasanya terdorong mencetuskan keganasan kerana ada kumpulan dalaman yang merancang melakukan provokasi dengan pihak keselamatan.

Presiden Parti Ikatan Bangsa Malaysia (IKATAN), Tan Sri Abdul Kadir Sheikh Fadzir berkata, perancangan itu bertujuan bagi mendapat liputan media antarabangsa dan memburukan kerajaan Malaysia.

"Saya sendiri pernah mengambil bahagian dalam dua siri BERSIH yang diadakan pada tahun-tahun dahulu.

"Dalam setiap demonstrasi tersebut memang terdapat perancangan yang rapi oleh kumpulan dalaman untuk memprovokasi polis dan pihak-pihak lain dan menimbulkan rusuhan besar-besaran," ujarnya dalam kenyataan di sini hari ini.

Justeru, bekas Menteri Pelancongan itu mahu pihak berkuasa seperti Polis Diraja Malaysia supaya menghentikan himpunan yang bakal diadakan 19 November ini.

Himpunan BERSIH 5, katanya, bakal mengundang provokasi terutama selepas Ketua Baju Merah, Datuk Seri Jamal Md. Yunos didakwa ditumbuk baru-baru ini.

Jamal pula mendakwa kumpulan Baju Kuning bertanggungjawab.

Menurut Abdul Kadir, langkah membendung perlu dilakukan segera oleh pihak berkuasa bagi mengelak berlaku kemalangan jiwa dan pertumpahan darah antara kedua-dua kumpulan itu.--MalaysiaGazette


Tiada ulasan: