Rabu, 19 Oktober 2016

Myvi diseret lori sejauh 30 meter gara-gara cuba memotong di sebelah kiri

ANTARAPOS.COM


Post Pic
 
 
KUALA LUMPUR: Gara-gara cuba memotong di sebelah kiri, seorang pemandu wanita diseret lori sejauh 30 meter semalam, lapor Berita Harian.
 
Jabatan Siasatan dan Penguatkuasaan Trafik (JSPT) menjelaskan lori dan wanita yang memandu Perodua Myvi berada di lorong kiri susur keluar Air Panas, Lebuhraya Duta-Ulu Kelang (DUKE).
 
“Ketika sedang memotong, laluan terbabit semakin mengecil yang mana hanya boleh dilalui sebuah kenderaan saja menyebabkan berlaku pergeseran antara dua kenderaan itu.
 
“Impak pergeseran menyebabkan Myvi terbabit berpusing dalam keadaan melintang di hadapan lori yang dipandu seorang lelaki berusia 48 tahun.
 
“Menyebabkan ia terus diseret oleh lori terbabit sepanjang kira-kira 30 meter di laluan susur keluar berkenaan,” kata pegawai turus siasatan dan perundangannya Deputi Superintendan Shafie Daud.
 
Video kejadian jam satu tengahari itu viral di media sosial selepas dipercayai dirakam seorang penunggang motosikal yang melalui kawasan berkenaan.
 
Shafie berkata wanita berusia 18 tahun dan pemandu lori tidak mengalami kecederaan dan kes disiasat mengikut Seksyen 42 Akta Pengangkutan Jalan 1987.
 
 

Tiada ulasan: