Selasa, 27 September 2016

DAP Selangor Beri Kata Dua Kepada Azmin

 

 



Ahli Jawatankuasa DAP Selangor Ronnie Liu Tian Khiew memberi kata dua kepada Timbalan Presiden PKR yang juga Menteri Besar Selangor, Datuk Seri Mohamed Azmin Ali supaya meninggalkan PAS atau menghadapi masalah dari pihak DAP.

Ronnie Liu juga menggesa Azmin supaya memberikan sokongan padu kepada Parti Amanah Negara (PAN) untuk memperkukuhkan Pakatan Harapan di negeri itu.


“Pakatan Harapan adalah harapan kita semua. PAS sudah tolak Pakatan Harapan selepas menolak DAP dan Amanah.

“Tapi rakyat dan penyokong keliru apabila Azmin masih mahu bekerjasama dengan PAS. Rakyat tak akan percaya kepada Pakatan Harapan jika keadaan ini diteruskan,” ujarnya ketika dihubungi portal pro PAN, Malaysia Dateline hari ini.

Ronnie Liu yang juga pemimpin DAP Klang turut membuat gesaan radikal iaitu mendesak tiga exco DAP keluar daripada kerajaan negeri jika Azmin masih terus berdegil mahu memilih PAS.

DAP Klang juga katanya mahu pilihan raya mengejut diadakan di Negeri Selangor sebelum persempadanan semula kawasan pilihan raya yang dipamirkan oleh Suruhan Jaya Pilihan Raya (SPR) diluluskan.

Menurutnya, berdasarkan kajian DAP, Pakatan Harapan bakal kehilangan negeri Selangor jika persempadanan pilihan raya itu diluluskan.



Tiada ulasan: