Rabu, 13 Julai 2016

Nga bagi keterangan Isnin depan di Bukit Aman, DAP lapor polis peserta demontrasi

MALAYSIA DATELINE
 
 
Pemimpin utama DAP telah membuat laporan polis ekoran kejadian demontrasi Pemuda Umno dan  gerakan baju Meraah di ibu pejabat DAP di Kuala Lumpur semalam.Pemimpin utama DAP telah membuat laporan polis ekoran kejadian demontrasi Pemuda Umno dan gerakan baju Meraah di ibu pejabat DAP di Kuala Lumpur semalam.


Pengerusi DAP Perak Nga Kor Ming akan dipanggil memberikan kenyataan di Bukit Aman pada Isnin minggu hadapan kerana kontroversi kartun berkaitan hari raya.

Katanya, beliau telah dihubungi pegawai penyiasat kes itu yang mahu beliau hadir ke ibu pejabat polis di Kuala Lumpur itu.

Nga dilapor berkata akan memberikan kerjasama penuh.

"Kami sentiasa sedia membantu (siasatan),” katanya.

Nga hari ini turut membuat laporan polis di ibu pejabat polis daerah Ipoh, beliau mendakwamenjadi mangsa fitnah dalam isu itu.

Nga menafikan melukis dan memuat naik gambar tersebut atas akaun Facebook beliau.

Semalam, terdapat protes melibatkan pemimpin Pemuda Umno dan kumpulan NGO Gerakan Baju Merah di hadapan ibu pejabat DAP di Kuala Lumpur.

Mereka menuduh Nga tidak menghormati Islam dalam dua status Facebook pada hari raya puasa lalu, termasuk yang memapakan kad hari raya maya dengan imej bendera Amerika Syarikat.

Dalam demonstrasi semalam keadaan kecoh apabila berlaku tolak menolak antara peserta himpunan dengan anggota polis.

Kumpulan itu turut melempar “duit neraka” ke arah bangunan parti itu. Dalam tradisi Cina, duit neraka dibakar sebagai persembahan kepada nenek moyang si mati.

Tiada ulasan: