Selasa, 28 Jun 2016

Tindakan Husni Hanadzlah perlu disanjung dan jadi ikutan rakyat bermaruah

 MALAYSIA DATELINE
 
 
Husni HanadzlahHusni Hanadzlah


Tindakan Datuk Seri Husni Hanadzlah melepaskan semua jawatan kerajaan dan Umno membuktikan bahawa beliau mempunyai prinsip yang cukup tulen untuk tidak bersekongkol dengan segala bentuk amalan salahlaku rasuah.

Bekas Naib Ketua Umno Bahagian Batu Kawan Datuk Khairuddin Abu Hassan berkata walau apapun alasan yang mendorong beliau meletak jawatan sebagai menteri kewangan kedua serta semua jawatan-jawatan politiknya perlu diberi sanjungan kerana tindakan ini bertepatan dengan ajaran agama islam yang tulen yang tidak mahu bersubahat dengan tokoh pemimpin paling korup masakini.

Tindakan Husni perlu jadikan ikutan, kata Khairudin yang juga bekas pemimpin Umno. Tindakan Husni perlu jadikan ikutan, kata Khairudin yang juga bekas pemimpin Umno. "Bagi saya beliau juga adalah seorang tokoh pemimpin bersih yang berpegang utuh pada hukum-hakam Allah SWT yang tidak meletakkan kepentingan peribadi bagi mempertahankan pangkat, perut mahupun poketnya," kata Khairuddin melalui satu kenyataannya.

Keseluruhan rakyat katanya harus beri tabik hormat pada Datuk Seri Husni, pemimpin-pemimpin yang beginilah yang harus dipertahankan apabila berlaku pertukaran kepimpinan kelak.

"Malahan keseluruhan pemimpin-pemimpin umno yang tiada aqidah agama yang bersekongkol dengan amalan korupsi harus mengikuti contoh yang telah dipamerkan beliau dan pemimpin-pemimpin Umno yang telah tersesat jalan harus balik ke pangkal jalan.

"Mereka semua kena laksanakan solat taubat nasuhah seterusnya insaf dan balik ke pangkal ajaran agama islam yang berlandaskan kepada al-quran serta as-sunnah," katanya.

Menurut beliau, sekiranya parti Umno nak selamat; keseluruhan pemimpin-pemimpin dan ahli-ahlinya mestilah mengikuti contoh teladan seperti Tan Sri MuhyiddiY yassin, Datuk Seri Mukhriz TunMmahathir, Datuk Seri Shafei Apdal, Datuk Seri HusniHhanadzlah serta beberapa tokoh lagi yang berani menentang kemungkaran di dalam parti Umno mahupun kerajaan.

"Hakikatnya, rakyat malaysia tak perlukan rombakan kabinet tetapi negara kita amat memerlukan penyingkiran Datuk Seri Najib Tun Razak selaku perdana menteri paling korup dalam sejarah politik moden kita," katanya.

Tiada ulasan: