Rabu, 22 Jun 2016

Seks guna jari, penganggur mengaku tidak salah .

Seks guna jari, penganggur mengaku tidak salah
Tertuduh (kiri) dibawa keluar dari mahkamah selepas selesai prosiding.


KOTA BHARU - Seorang penganggur mengaku tidak salah di mahkamah sesyen, di sini, semalam, atas dakwaan dua kali melakukan hubungan seks dengan kekasih bawah umur menggunakan jari.

Dakwaan terhadap tertuduh, Muhamad Azam Mazri, 21, dibuat di hadapan Hakim, Ahmad Bazli Bahruddin.

Tertuduh didakwa pada tuduhan pertama melakukan perbuatan itu terhadap mangsa yang berusia 15 tahun empat bulan di sebuah rumah kosong tanpa nombor di alamat Desa Harapan, Machang, pada jam 8.30 pagi, 25 April lalu.

Pada tuduhan kedua, tertuduh didakwa melakukan perbuatan sama kepada mangsa pada jam 3.30 petang pada tarikh dan lokasi sama.

Dakwaan terhadap tertuduh dijalankan mengikut Seksyen 377 CA Kanun Keseksaan yang memperuntukkan hukuman penjara maksimum 20 tahun dan sebatan, jika sabit kesalahan.

Pada prosiding itu, tertuduh melalui peguam, Zuhaidi Akmal Hasan Basri merayu jaminan dibenarkan dengan alasan berasal dari keluarga kurang pendapatan dengan bapa OKU yang bekerja sebagai peniaga.

Rayuan mendapat bantahan Timbalan Pendakwa Raya negeri, Fahrul Razi Zainal Abidin dengan alasan mangsa masih di bawah umur dan kebarangkalian untuk berjumpa dengan tertuduh sangat tinggi walaupun mangsa tinggal di Kuala Krai.

“Daripada digunakan untuk menjamin tertuduh, lebih baik duit yang ada digunakan untuk menampung perbelanjaan adik-beradik tertuduh yang lain dan kepada perkara yang lebih baik,” katanya.

Mahkamah kemudian menetapkan kes untuk sebutan semula pada 25 Julai depan dan tertuduh akan ditahan dipenjara sehingga tarikh itu susulan tiada jaminan dibenarkan.


Tiada ulasan: