Selasa, 28 Jun 2016

Kalaulah Rahman Dahlan jadi seperti Nazri, kata Guan Eng

Ketua Menteri, Lim Guan Eng mengambil sikap tunggu dan lihat sama ada Datuk Abdul Rahman Dahlan akan meneruskan apa yang didakwa sebagai 'mendiskriminasi dan menzalimi' negeri Pulau Pinang.

Abdul Rahman dilantik menjadi menteri di jabatan perdana menteri, bertanggungjawab terhadap Unit Perancang Ekonomi dalam rombakan kabinet yang diumumkan semalam.

Lim berkata, jika Abdul Rahman yang juga pengarah komunikasi strategik BN terus mempolitikkan fungsi kementerian, Pulau Pinang dan negeri-negeri lain dikuasai pembangkang akan sentiasa menjadi mangsa.

"Jika mereka mahu terus menzalimi rakyat Pulau Pinang, bukan sahaja Pulau Pinang sahaja yang susah Malaysia juga kerana negeri ini menyumbang 25 peratus daripada jumlah eksport dan import di negara ini," kata Lim.

Beliau berkata demikian kepada pemberita selepas menghadiri majlis pelancaran bangunan baru Institut Pulau Pinang di George Town, hari ini.

Malangnya, tidak ramai di kalangan para menteri yang mengambil sikap membina seperti yang ditunjukkan oleh Menteri Pelancongan dan Kebudayaan, Datuk Seri Nazri Abdul Aziz, ujar Lim.

Bagi Nazri, jika bilangan pelancong ke Pulau Pinang meningkat, ia juga bermakna jumlah pelancong ke Malaysia juga turut meningkat, jelas Lim.

"Mengapa mendiskriminasi, mendakwa atau menghukum Pulau Pinang? Malangnya, ramai para menteri tidak berkongsi pandangan ini," kata beliau yang juga setiausaha agung DAP.

Tiada ulasan: