Isnin, 20 Jun 2016

Jangan kaitkan keputusan PRK dengan penolakan Deklarasi Rakyat, kata Mahfuz

Oleh Muhammad Asyraf Azlan
Post Pic


SHAH ALAM: Ahli Parlimen Pokok Sena Datuk Mahfuz Omar menolak sebarang kaitan kemenangan Barisan Nasional di pilihan raya kecil (PRK) Sungai Besar dan Kuala Kangsar sebagai penolakan rakyat terhadap Deklarasi Rakyat.

Katanya, keputusan PRK itu tidak boleh dibandingkan dengan Deklarasi Rakyat kerana ia adalah perkara yang berbeza.

"Itu tidak boleh dibuat satu perbandingan, bagi saya bahawa nampak kerajaan begitu naif dan tersepit dengan menjadikan keputusan Pilihan Raya Kecil (PRK) itu untuk menghalalkan semua penyelewengan yang berlaku yang dilakukan oleh mereka.

Beliau berkata demikian ketika mengulas kemenangan luar biasa BN di dua PRK itu yang dikatakan menjadi bukti bahawa rakyat menolak perjuangan yang dibawa oleh Tun Mahathir dan pembangkang terhadap kepimpinan negara.

Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak menyarankan Tun Mahathir berhenti berkempen untuk menjatuhkannya kerana lagi kerap tindakan itu dibuat, BN akan mendapat keuntungan yang lebih besar.

Dalam pada itu, Mahfuz memaklumkan bahawa Deklarasi Rakyat akan meneruskan 'road show' mereka ke seluruh negara selepas sambuat Aidilfitri pada Julai ini.

"Selepas raya ini kita akan teruskan dan buat 'roadshow' ke seluruh negara dan dia akan memasuki fasa yang ke-2," katanya lagi.



Tiada ulasan: