Sabtu, 4 Jun 2016

Beku hubungan dengan PKR hanya pandangan peribadi - Pesuruhjaya PAS Perak

Oleh Azizul Osman
Post Pic
 
 
 
SHAH ALAM: Pesuruhjaya PAS Perak, Razman Zakaria menyifatkan kenyataan Dr Raja Ahmad Iskandar Al-Hiss selaku Yang Dipertua PAS Kuala Kangsar itu hanya bersifat peribadi.
 
Jelasnya kenyataan itu timbul disebabkan kekecewaan apabila PKR menyokong calon yang dikemukakan Parti Amanah Negara (PAN), sedangkan calon PAS juga bertanding dalam Pilihan Raya Kecil (PRK) Kuala Kangsar.
 
Terdahulu PAS Kuala Kangsar membekukan hubungan dengan PKR gara-gara kehadiran Presidennya Datuk Seri Dr Wan Azizah Ismail pada Majlis Pengisytiharan calon Pakatan Harapan (PH).
 
"Itu kenyataan peribadi dia, bukan dari PAS (Perak). (Apa-apa) keputusan parti adalah dari PAS Pusat. Keputusan parti masih lagi bertahaluf siyasi dengan PKR," katanya ketika dihubungi wartawan Antarapos.
 
Raja Ahmad berkata parti itu terguris dengan tindakan Wan Azizah yang menghadirkan diri mewakili PKR pada majlis mengumumkan Dr Ahmad Termizi Ramli yang mewakili PH bagi menentang PAS dan Barisan Nasional (BN).
 
Turut hadir bersama Wan Azizah termasuk pimpinan tertinggi PKR pusat dan negeri antaranya; Setiausaha Agung PKR Rafizi Ramli; Pengarah Pilihan Raya PKR pusat, Datuk Saifuddin Nasution; Ketua Penerangan PKR pusat, Syed Ibrahim Syed Noh; Pengerusi PKR Perak, Dr Muhammad Nur Manuty dan Ketua Sekretariat Pakatan Harapan Datuk Saifuddin Abdullah.
 
Selain PKR, turut hadir pemimpin DAP yang diketuai Setiausaha Agung Lim Guan Eng, Setiausaha Publisiti Tony Pua dan penasihat DAP Perak Ngeh Ko Ham.
 
Bagaimanapun, kelibat Wan Azizah gagal dikesan tatkala rakan sekutunya itu mengumumkan Ketua Dewan Muslimat PAS Perak, Dr Najihatussalehah Ahmad sebagai calon PAS pada 27 Mei lalu.
 
 

Tiada ulasan: